Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)
Igår bokades frakten med DHL för mig. Oklart vilkens väg paketet kommer gå. Ser att det är inlagt som expressbud - gissar att det är deras standard?

Förhoppningarna att få det nästa vecka är rätt låga men hoppet finns! Huvudsaken för min del var dock att leveransen skulle Påbörjas innan nyår för att slippa extra avgifter. Kommer grejerna i år så är det en bonus 🙂
 
Varför då? Vem är du att säga vad andra ska göra med sina pengar?
Jag ser hur alla ängslas över om man får det man betalat för. Tar lång tid att få hem grejerna säger en del. Min enkla tanke var inte att förolämpa de som vill göra sina inköp på det här viset men har man ett företag som satsar på fotografi så är ju det man köper avdragsgillt, pris och moms. Kanske någon tusenlapp dyrare men är det ett jättestort problem? Beklagar min formulering men så är det sagt.
 
Jag ser hur alla ängslas över om man får det man betalat för. Tar lång tid att få hem grejerna säger en del. Min enkla tanke var inte att förolämpa de som vill göra sina inköp på det här viset men har man ett företag som satsar på fotografi så är ju det man köper avdragsgillt, pris och moms. Kanske någon tusenlapp dyrare men är det ett jättestort problem? Beklagar min formulering men så är det sagt.
Då är väl det enkla svaret att vi inte har företag? Själv jobbar jag med något helt annat än fotografi. Och jag betalar nog skatt så det räcker och blir över ska du se.
 
  • Gilla
Reaktioner: MNB
Var med om exakt samma sak för ett par månader sedan. Kameran fanns på lager enligt hemsidan och enligt ordererkännandet (Sony A7RII), fick foto på grejjorna i vanlig ordning sedan hände ingenting. Kontaktade både DHL och E-infinty, fick tillslut svaret från E-infinty att kameran försvunnit i transporten. Vill du att vi skickar en ny, ja gör det var mitt svar. Ytterligare 2 veckor samma procedur igen, och svaret blev återigen att kameran försvunnit i transporten. Gav dom rådet att byta transportör.
Så min första upplevelse med E-infinty var väl inte den bästa, även om andra här i forumet verkar ha haft större tur.
Inte kul någonstans. Men igår ringde DHL på dörren och lämnade över mina grejer. Allt funkar perfekt.
 
Jag ser hur alla ängslas över om man får det man betalat för. Tar lång tid att få hem grejerna säger en del. Min enkla tanke var inte att förolämpa de som vill göra sina inköp på det här viset men har man ett företag som satsar på fotografi så är ju det man köper avdragsgillt, pris och moms. Kanske någon tusenlapp dyrare men är det ett jättestort problem? Beklagar min formulering men så är det sagt.

Utifrån första "Handla från Sverige. Har ni inte råd så låt bli" och ovan svar, och absolut ingen avsikt att bråka.

Om man t,ex surfar runt för att skaffa en Sony A7iii instegskamera så kan man "för någon tusenlapp dyrare" få en A7rIV fullfjädrad proffskamera istället, rek 24.000 mot rek 46.000...eller, rek 24.000 mot 16.000 om man inte gör uppköp, borde inte vara så svårt att förstå tjusningen i den möjligheten 😉 kompromissen är att vi får nervöst vänta lite längre på leverans, och det ett par steg extra vid garantiärenden om den skulle behövas...å det värsta av allt, en del kamerahus har inte svenska menyer!!!
Och ingen här som köper genom E-infinity eller motsvarande drar moms eller har avskrivning som möjlighet.
Kort och gott vanliga knegare som använder sparpengar, kanske tom nallar lite från semesterkassan, för att bekosta en hobby man har.

Ser det inte värre än att fylla bilen med maxgräns av fulöl eller spendera semesterpengar utomlands, och skulle grannen åka ner till Tyskland och privatimportera en fräsig bil så skulle jag bara bli glad för hans eller hennes skull...kul för dig, typ😉 Alla är fullt accepterade "svek" mot Svenska stadskassan.
 
Får väl hoppas att det senaste inte påverkar allt för mycket


"Och exempelvis Frankrike stoppar all passagerartrafik, samt alla varutransporter som hanterats av mänskliga händer. "

Mitt paket har gått från Heathrow till Leipzig. Vad ska det dit och göra?
 
Någon som vet hur det blir om man lägger en beställning idag?
De flesta transportörerna och EU länder har numera stängt ner inkommande från UK pga muterat COVID-19 virus.

Arbetar som inköpare och fick ett mail om att bland annat DHL kommer att stoppa alla sina bilar till och från UK.
 
Haha, vad fan

12Departed Facility in ARLANDA - SWEDENARLANDA - SWEDEN12:38
1 Piece
11Processed at ARLANDA - SWEDENARLANDA - SWEDEN08:24
1 Piece
10Arrived at Sort Facility ARLANDA - SWEDENARLANDA - SWEDEN07:58
1 Piece
9Departed Facility in LEIPZIG - GERMANYLEIPZIG - GERMANY00:08

Det gick ju undan över förväntan, det borde ju ligga hos ombudet imorgon!
 
Av det (lilla) jag har läst om UK-EU-avtalet så tycker jag att det ser lovande ut får den som vill fortsätta att handla av E-infinity, men jag tänker inte ställa upp som försökskanin. :–)
 
Av det (lilla) jag har läst om UK-EU-avtalet så tycker jag att det ser lovande ut får den som vill fortsätta att handla av E-infinity, men jag tänker inte ställa upp som försökskanin. :–)
Jag har inte heller läst avtalet (och jag tänker unte göra det heller 😁), men jag ställer frågan till dig som har tagit del av avtalet;

Vad är det i avtalet som får dig att dra den slutsatsen !? Kom gärna med ett förtydligande.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.