Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Dropp Bilder
- Trådstartare Joi
- Start datum
Gatufoten
Aktiv medlem
Apolollos skrev:
Fas eller tecken
Hmm. Tror att du inte riktigt förstod mitt budskap. Eller så var det just det du gjorde och bara förstärker det? *fundersam*
Gatufoten
Aktiv medlem
Apolollos skrev:
Du kan vara lugn, endast.
Aha, där ser man. Jo, jag hindrade min instinkt att sucka och muttra om att hon inte fattade min lilla retfullhet om glashuset. För trots allt har jag lärt mig att aldrig underskatta kvinnors list. HE he, du är nog en riktig trollmor du.
Damocles
Aktiv medlem
Varför är folk galna i vattendroppar.
Varför är folk galna i solens upp- och nedgång.
Varför är folk galna i vänddia-porträtt.
Varför är folk galna i gothporträtt.
Varför är folk galna i macrobilder.
Varför är folk galna i svartvita art-porträtt.
Smaken är som baken, delad, så enkelt är det.
Varför är folk galna i solens upp- och nedgång.
Varför är folk galna i vänddia-porträtt.
Varför är folk galna i gothporträtt.
Varför är folk galna i macrobilder.
Varför är folk galna i svartvita art-porträtt.
Smaken är som baken, delad, så enkelt är det.
Kjer
Aktiv medlem
Joi skrev:
Kan nogon tala om för mig varför folk tycks vara galna i att fota vattendroppe?
Jag tittade på dina bilder och (tyvärr) så kan jag inte anklaga dig för att vara enkelspårig
Skämt och sido. Vattendroppar fascinerar mig (jag är kanske i den fasen just nu). För mig är det ett fruset ögonblick av något otroligt vanligt som man aldrig kan se med blotta ögat.
Smaken är som baken. Jag tycker väldigt många bilder på fotosidan är tråkiga (semesterfotoliknande eller rent av tråkiga). Det är inte samma sak som att det finns andra som uppskattar bilderna och kan ge åsikter. Fast det vet du antagligen. På fotosidan så är det bara att acceptera att skönheten av fotot ofta bara finns hos fotografen.
Samma sorts fascination för makrofotografering har jag (något vardagligt som man inte kan se med blotta ögat). Att sedan "alla" tagit bilder på sländor får en sedan att fundera på motivvalen.
Jag läste om någon som tagit 3000 bilder på blåsippor. Där kan man snacka om fanatism...
gujo
Aktiv medlem
Joi skrev:
Kan nogon tala om för mig varför folk tycks vara galna i att fota vatten droppe? Det måste vel finnas intressantare motiv att plåta, har sätt så många droppar bilder på FS att man börjar undra...
Kollade statistiken och just i detta ögonblick så finns det 146594 bilder upplagda, vilket torde innebära att oavsett vilken typ av bilder man än tycker om/hatar så finns det många bilder som är upplagda inom respektive kategori, sen må det vara solnedgångar, katter, porträtt, naket ....
Alla fungerar vi väl på det viset att vi väljer att fotografera det vi tycker om eller facineras utav. Jag som gillar djur och natur fotograferar det och inte t.ex bilsport, fotboll eller något annat som jag inte tycker om.
dloow
Avslutat medlemskap
Här har vi en 5 år gammal härlig tråd som bör upplivas igen.
En stor anledning till droppbildernas populäritet är säkerligen att fotoplatsen är så tillgänglig. Droppfotografering är inte beroende av väder eller tidpunkt utan kan utövas när som helst - hemma i köket eller vardagsrummet.
Droppfotografering är en rolig och passande utmaning - perfekt för den som vill öva och se vad en systemkamera kan åstadkomma som en kompakt inte klarar av. Man får öva på manuella inställningar (fokusering, slutartid), använda stativ, sätta upp en egen liten "studio" och gärna använda blixt och fjärrutlösare. Det är helt enkelt en massa små roligt pyssel som passar både nybörjare och de mer erfarna.
Och slutligen - bilderna är för många väldigt fashinerande och vackra - och det finns alltid mer utrymme att experimentera med ljus, färger och ytor. Man ser sig om i hemmet och funderar på vad man kan använda.
En stor anledning till droppbildernas populäritet är säkerligen att fotoplatsen är så tillgänglig. Droppfotografering är inte beroende av väder eller tidpunkt utan kan utövas när som helst - hemma i köket eller vardagsrummet.
Droppfotografering är en rolig och passande utmaning - perfekt för den som vill öva och se vad en systemkamera kan åstadkomma som en kompakt inte klarar av. Man får öva på manuella inställningar (fokusering, slutartid), använda stativ, sätta upp en egen liten "studio" och gärna använda blixt och fjärrutlösare. Det är helt enkelt en massa små roligt pyssel som passar både nybörjare och de mer erfarna.
Och slutligen - bilderna är för många väldigt fashinerande och vackra - och det finns alltid mer utrymme att experimentera med ljus, färger och ytor. Man ser sig om i hemmet och funderar på vad man kan använda.