Majsilojsan
Aktiv medlem
Jag ska spara en rawbild i jpg som ska vara 150 dpi. Vart ställer jag in det i CS3? Och vad betyder det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag ska spara en rawbild i jpg som ska vara 150 dpi. Vart ställer jag in det i CS3? Och vad betyder det?
Varför ska du göra det? Beskrivning av dpi m.m. se < http://erro.se/artiklar/Bildstorlek/ >
Antingen gör du det i Camera Raw. Klicka längst ner under bilden där det står aktuell storlek, mm.
Du kan även göra det via Image-Image size.
Men varför vill du göra det?
Jag ska skicka iväg testbilder för retuschering och då vill de ha bilderna i 150 dpi. Fråga mig inte varför...
Mia: detta kanske du redan vet, ta då inte illa upp. Men det är viktigt att skilja mellan dpi = dots per inch, och ppi = pixels per inch. Är du säker på att dina beställare angett dpi och inte ppi? Dpi har som redan sagts i tråden bara betydelse vid utskrift/tryck.
Tack!! Är det där det står "Resolution pixels/inch" om jag gör det via Image size?
Jag ska skicka iväg testbilder för retuschering och då vill de ha bilderna i 150 dpi. Fråga mig inte varför...
"srgb, jpeg maxkvalitet. 150 dpi, 2000 px på den långa sidan"