Lars Johnsson
Aktiv medlem
Estethia skrev:
enligt varierande statistik (olika kvinno- och hälsotidningar) så har 90-95% av alla kvinnor nånting som dom skulle vilja ändra på i sitt utseende.
30-35% är nöjda med sitt utseende.
70-85% har något utseende-komplex.
jag vet ingen av alla tjejkompisar eller tjejbekanta jag har, som inte har något i sitt utseende som dom ogillar.
och då pratar jag om allt från vardagliga till übervackra tjejer.
att vara intresserad av foto och vilja vara med på bild är två helt skilda saker.
att vara ointresserad av foto innebär inte att man dessutom absolut inte heller vill vara med på bild.
att plåta någon är inte att tvinga på denna person sitt intresse.
däremot, om jag satte en kamera i handen på någon och sa att denna person måste ta kort... då tvingar jag på mitt intresse på någon annan.
att likställa ett försök att visa någon hur vacker denna person är, när densamme är övertygad om motsatsen (vilket hon ofta är), med att tvinga på någon sitt intresse är för mig en gåta.
jag säger inte att 100 tjejer av 100 har konstig kroppsuppfattning.. men kanske 80 tjejer har det.
och det är ingen otrolig siffra.
snarare bara ett resultat av synen på skönhet i media och samhälle.
och många tjejer jämför dom vackra bilderna av modellerna i tidningar och jämför dessa med amatörbilder på sig själva.
det är lätt att bli besviken.
tyvärr.
Enligt kvinno & hälsotidningar.............
Enligt de flesta människor så ska man respektera en kvinna som säger att hon inte vill bli fotograferad.
Nu är det slut diskuterat i denna fråga för mig.
Enligt dig så frågar man tjejen om hon vill bli plåtad, vare sig hon svarar ja eller nej så skall man ta bilder på henne..............
Läs dina procent, hur många procent har vi. Slutar det inte på 100 % eller hur många skall det bli.
30-35% är nöjda
90-95% vill ändra sitt utseende.
Redan där är vi långt över 100%
Senast ändrad: