Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ditt nästa objektivköp?

Produkter
(logga in för att koppla)
Bra gjort! ;-)

Tjejkompisen skall till New York i oktober så jag har bett henne att köpa med sig en Canon EF 1.4x II Extender.

Varför? Tja jag vill ha den till mitt EF 70-200mm f/4L IS USM =)

//Daniel

Bra gjort! ;-)

Tjejkompisen skall till New York i oktober så jag har bett henne att köpa med sig en Canon EF 1.4x II Extender.

//Daniel

Jag hämtar mitt Canon 70-200 2.8 L NON IS på måndag:) Den vore nice att kombinera med den extender du skall köpa

Förhoppningsvis en gammal fin bälg som kräver adapter. Hoppas...
Och så en Lensbaby på ingång.

Men just från Canon lär det nog dröja tills någon slumpar bort en 50/0,95 eller liknande för pengar jag klarar att punga ut med och som samtidigt berättigar köpet med tanke på mitt lilla analoganvändande.. Eller till den dagen en EF-version med den ljusstyrkan kommer.. Fast realisten i mig inser att ingen alls av de dagarna lär komma:( Alltså blir det nog inga nya Canonobjektiv..

Jag hämtar mitt Canon 70-200 2.8 L NON IS på måndag:) Den vore nice att kombinera med den extender du skall köpa

Grattis får jag säga, du skippade den fasta 200'an trots allt med andra ord.

70-200 med den ljusstyrkan känns väldigt kompetent, sport, porträtt å landskap är ju bara ett ax plock av möjligheterna.

Själv blir det två byten 17-40 till 11-16 å ett ngt ljusstarkare 70-200 med IS...

En ef 35/1,4 L, kanske. Den skulle sitta fint.
Har idag en ef 35/2, som jag tycker är mycket användbar. Men den ännu bättre ljusstyrkan lockar.

En fast vidvinkel. Är trött på skärpan i min 20-40mm F2,8 och har bestämt mig för att köra fast istället för att ge mig in i zoom-träsket. Först var jag inne på Canons 16-35 F2,8 men den verkar inte vara särskilt prisvärd, även om det är ett bra objektiv.

Får se vad jag hittar. Måste lyckas kränga 20-40n först!

Ett Canon 24-70 2.8L USM (har provat och gillade).

För att det Tamron SP28-75/2,8 DI IF XR jag har helt enkelt inte är bra nog (framförallt har alldeles för långsam autofokus, tecknar oskärpa rätt fult och har trist stuns i färgerna och kontrast).
Plus att det har ett löjligt långt namn :)
Det är bra för vad det kostar och jag förväntar mig inte mer (har varit nöjd med det) men på det stora hela är det inte ett bra objektiv.

/Magnus

En ef 35/1,4 L, kanske. Den skulle sitta fint.
Har idag en ef 35/2, som jag tycker är mycket användbar. Men den ännu bättre ljusstyrkan lockar.

35L är helt, helt underbar... Skaffade den rätt nyligen och ångrar det inte en sekund.

Själv funderar jag på att köpa 17-40L. Blir nog fin till landskap på 5D.

35L är helt, helt underbar... Skaffade den rätt nyligen och ångrar det inte en sekund.

Själv funderar jag på att köpa 17-40L. Blir nog fin till landskap på 5D.

17-40/4L Har jag och tycker den är bra. Använder den mest som walkallround objektiv Så min 35/2 Använder jag mest på bl:2-2,8. Med ett gott resultat.
Men nästa objektiv köp blir troligen 35/1,4. Eftersom jag vill ha ännu större bländaröppning som komplement.

Vidvinkel kände jag att jag saknade idag när jag fotade miljöer inomhus. telen räckte inte till riktigt.
Så ska kolla upp det nu närmare..

Så vidvinkel blir nog inhandlat närmast om inget annat dyker upp.

Tele 300 + macro 180

Skulle vilja ha Canon 300 2.8L och använda extender vid behov men lutar mer åt 400 5.6 för min budget. Skulle vilja fota mer natur och framförallt fåglar.

Canons 180 Makro för insekter skulle vara coolt. Eller räcker 100 Makrot? Någon som haft båda eller har rekommendationer?

/Tomas

stativfästet

Bra gjort! ;-)

//Daniel

Hej
be henne köpa stativfästet för din 70-200mm, dyrt hemma. Har hon plats så kan hon köpa en åt mig också :)

Mitt Canon EF 300/2,8L IS USM skickas idag och ska vara framme inom 9 dagar. Jag hoppas att detta objektiv skall mätta min objektivhunger lång tid framöver.

Ett 70-200 f/4L IS eller 70-200 f/2.8L IS - skall känna lite på hur de känns och så krävs dendär sista funderingen om jag behöver 2.8 öppningen och om jag orkar bära runt på 1.7 kilo glugg

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar