Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ditt nästa objektivköp?
- Trådstartare Dockland
- Start datum
Dockland
Avslutat medlemskap
Bra gjort! ;-)
Tjejkompisen skall till New York i oktober så jag har bett henne att köpa med sig en Canon EF 1.4x II Extender.
Varför? Tja jag vill ha den till mitt EF 70-200mm f/4L IS USM =)
//Daniel
Jag hämtar mitt Canon 70-200 2.8 L NON IS på måndag Den vore nice att kombinera med den extender du skall köpa
dsa1979
Aktiv medlem
Jag hämtar mitt Canon 70-200 2.8 L NON IS på måndag Den vore nice att kombinera med den extender du skall köpa
Absolut. =)
lottawe
Aktiv medlem
Förhoppningsvis en gammal fin bälg som kräver adapter. Hoppas...
Och så en Lensbaby på ingång.
Men just från Canon lär det nog dröja tills någon slumpar bort en 50/0,95 eller liknande för pengar jag klarar att punga ut med och som samtidigt berättigar köpet med tanke på mitt lilla analoganvändande.. Eller till den dagen en EF-version med den ljusstyrkan kommer.. Fast realisten i mig inser att ingen alls av de dagarna lär komma Alltså blir det nog inga nya Canonobjektiv..
Och så en Lensbaby på ingång.
Men just från Canon lär det nog dröja tills någon slumpar bort en 50/0,95 eller liknande för pengar jag klarar att punga ut med och som samtidigt berättigar köpet med tanke på mitt lilla analoganvändande.. Eller till den dagen en EF-version med den ljusstyrkan kommer.. Fast realisten i mig inser att ingen alls av de dagarna lär komma Alltså blir det nog inga nya Canonobjektiv..
Allemyr
Aktiv medlem
Grattis får jag säga, du skippade den fasta 200'an trots allt med andra ord.
70-200 med den ljusstyrkan känns väldigt kompetent, sport, porträtt å landskap är ju bara ett ax plock av möjligheterna.
Själv blir det två byten 17-40 till 11-16 å ett ngt ljusstarkare 70-200 med IS...
Allemyr
Aktiv medlem
Men just från Canon lär det nog dröja tills någon slumpar bort en 50/0,95.
Skulle det bli FD till EOS isånnafall, kan nog bli riktigt sweet, tyvärr håller ju sig FD optik fortfaranda bra i värde vad jag sätt, ingen som vill slumpa ngt 500 4.5 L här inte tex
Syvertsen
Aktiv medlem
En fast vidvinkel. Är trött på skärpan i min 20-40mm F2,8 och har bestämt mig för att köra fast istället för att ge mig in i zoom-träsket. Först var jag inne på Canons 16-35 F2,8 men den verkar inte vara särskilt prisvärd, även om det är ett bra objektiv.
Får se vad jag hittar. Måste lyckas kränga 20-40n först!
Får se vad jag hittar. Måste lyckas kränga 20-40n först!
Ibanez Magnus
Aktiv medlem
Ett Canon 24-70 2.8L USM (har provat och gillade).
För att det Tamron SP28-75/2,8 DI IF XR jag har helt enkelt inte är bra nog (framförallt har alldeles för långsam autofokus, tecknar oskärpa rätt fult och har trist stuns i färgerna och kontrast).
Plus att det har ett löjligt långt namn
Det är bra för vad det kostar och jag förväntar mig inte mer (har varit nöjd med det) men på det stora hela är det inte ett bra objektiv.
/Magnus
För att det Tamron SP28-75/2,8 DI IF XR jag har helt enkelt inte är bra nog (framförallt har alldeles för långsam autofokus, tecknar oskärpa rätt fult och har trist stuns i färgerna och kontrast).
Plus att det har ett löjligt långt namn
Det är bra för vad det kostar och jag förväntar mig inte mer (har varit nöjd med det) men på det stora hela är det inte ett bra objektiv.
/Magnus
HNormark
Aktiv medlem
En ef 35/1,4 L, kanske. Den skulle sitta fint.
Har idag en ef 35/2, som jag tycker är mycket användbar. Men den ännu bättre ljusstyrkan lockar.
35L är helt, helt underbar... Skaffade den rätt nyligen och ångrar det inte en sekund.
Själv funderar jag på att köpa 17-40L. Blir nog fin till landskap på 5D.
spotmatic
Aktiv medlem
35L är helt, helt underbar... Skaffade den rätt nyligen och ångrar det inte en sekund.
Själv funderar jag på att köpa 17-40L. Blir nog fin till landskap på 5D.
17-40/4L Har jag och tycker den är bra. Använder den mest som walkallround objektiv Så min 35/2 Använder jag mest på bl:2-2,8. Med ett gott resultat.
Men nästa objektiv köp blir troligen 35/1,4. Eftersom jag vill ha ännu större bländaröppning som komplement.
MHellberg1
Aktiv medlem
Vidvinkel kände jag att jag saknade idag när jag fotade miljöer inomhus. telen räckte inte till riktigt.
Så ska kolla upp det nu närmare..
Så vidvinkel blir nog inhandlat närmast om inget annat dyker upp.
Ibanez Magnus
Aktiv medlem
Vidvinkel kände jag att jag saknade idag när jag fotade miljöer inomhus. telen räckte inte till riktigt.
kör du canon kan du få köpa mitt sigma 10-20, det är i princip nytt, jag använder det aldrig.
/Magnus
MHellberg1
Aktiv medlem
kör du canon kan du få köpa mitt sigma 10-20, det är i princip nytt, jag använder det aldrig.
/Magnus
har Nikon på systemkameran
helto
Aktiv medlem
Tele 300 + macro 180
Skulle vilja ha Canon 300 2.8L och använda extender vid behov men lutar mer åt 400 5.6 för min budget. Skulle vilja fota mer natur och framförallt fåglar.
Canons 180 Makro för insekter skulle vara coolt. Eller räcker 100 Makrot? Någon som haft båda eller har rekommendationer?
/Tomas
Skulle vilja ha Canon 300 2.8L och använda extender vid behov men lutar mer åt 400 5.6 för min budget. Skulle vilja fota mer natur och framförallt fåglar.
Canons 180 Makro för insekter skulle vara coolt. Eller räcker 100 Makrot? Någon som haft båda eller har rekommendationer?
/Tomas
Anders P Hansson
Aktiv medlem
stativfästet
Hej
be henne köpa stativfästet för din 70-200mm, dyrt hemma. Har hon plats så kan hon köpa en åt mig också
Bra gjort! ;-)
Tjejkompisen skall till New York i oktober så jag har bett henne att köpa med sig en Canon EF 1.4x II Extender.
Varför? Tja jag vill ha den till mitt EF 70-200mm f/4L IS USM =)
//Daniel
Hej
be henne köpa stativfästet för din 70-200mm, dyrt hemma. Har hon plats så kan hon köpa en åt mig också
Anders P Hansson
Aktiv medlem
Bra pris på 300mm?
Har du beställt utomlands eller? bra pris?
Mitt Canon EF 300/2,8L IS USM skickas idag och ska vara framme inom 9 dagar. Jag hoppas att detta objektiv skall mätta min objektivhunger lång tid framöver.
Har du beställt utomlands eller? bra pris?