Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ditt bästa fototips - någonsin?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tycker det ær lite væl mkt upprepningar i denna tråden. Efter 10personers konstateran att gå næra e viktigt så tror jag nog att alla har fått med sig det.


Jag personligen tycker de e kul att finna inspiration hos andra duktiga fotografer, de e mitt sætt att bryta mønster. Man kan lætt stå o trampa på samma plats o mista inspiration.
 
Tips 1. Rör på dig, använd fast brännvidd och zooma med fötterna.

Tips 2. Om det du plåtar inte rör på sig, använd stativ.

Tips 3. Släng blixten.
 
Jag har gett mig själv tips som fungerat bra för att utveckla mig som fotograf.
Ber om ursäkt i fall det blir en upprepning av vad som tidigare skrivits..

1.Ha alltid kameran (och minneskorten..) med dig!

2.Betrakta allting så ofta du kan.

3.Experimentera och lär dig!

4.Titta på andra människors bilder och försök förstå varför en del bilder tilltalar dig och andra inte.. Hur vill JAG ha det, o.s.v.

5.Våga ta plats bland andra människor!

6.Visa hänsyn och omtanke, ge komplimanger!
Én del människor hatar verkligen att bli fotograferade, men om man går försiktigt fram och ge dem tid kan det tillsist bli de allra bästa bilderna man har.. När man väl fotograferar bör det gå snabbt och effektivt!

/Benny
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.