Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Diskutera Nya Canon 10D

Produkter
(logga in för att koppla)
Kameran går ju i viloläge efter en minut. Vet någon om den drar ström i det läget? Drar den ur mycket batteri om den står så en hel dag?
Off-knappen är mycket lätt att glömma har jag märkt...
 
Du kan ju ställa in efter hur lång tid kameran ska gå i viloläge.
Sätt den på "aldrig" så blir du tvungen att komma ihåg off-knappen ;)
 
jag beställde en från dustin i eftermiddags, den är redan på posten! jag tycker synd om de som säger att de väntar leverans till efter sommaren :/
 
Typ såhär (går säkert att få ännu bättre resultat, om man lägger mera tid)

www.naturfotografen.net/iso3200full.jpg
Exif:
File Name
iso3200_RT8.TIF
Camera Model Name
Canon EOS 10D
Shooting Date/Time
2003-03-28 23:30:16
Shooting Mode
Aperture-Priority AE
Tv( Shutter Speed )
0.8
Av( Aperture Value )
11
Metering Mode
Evaluative
Exposure Compensation
0
ISO Speed
3200
Lens
100.0mm
Focal Length
100.0mm
Image Size
3072x2048
Flash
Off
White Balance
Auto
AF Mode
One-Shot AF
Parameters
Contrast Normal
Sharpness Normal
Color saturation Normal
Color tone Normal
Color Space
Adobe RGB
File Size
18506KB
------------------------------
Sparad som jpeg 8 (OBS! 2.75MB)
 
frankgi skrev:
Skal bli morsomt å lese dømmingen av 10d når Canon kommer med en ny modell om ca ett år ;-)

Javisst, Frank..
Omdömmet av D60 har inte förändrats av 10D, inte heller kommer 10D's omdömme att ändras när Canon släpper en ny modell....

Resonerar du så så är ju alla kameror mer eller mindre rent kassa när en ny modell kommer ut... t.ex. EOS 1N är ju SKITKASS.. för det finns ju EOS 1V ....

Nja.. det gäller ju att fråga sig själv om det är en bra kamera..tycker man det, då är det ju bra..sen om det kommer en ny modell om 1 år..ja?
Du har ju fortfarande samma inställning till kameran ?

Mvh

Jeppe
 
fasen....nu blev man ju ännu mer sugen på ens 10D som aldrig kommer...nåväl...en vecka kvar...längtar.
 
Tror inte att det kan vara så jättesvårt att få tag i 10D längre. Jag tog den sista hos vår leverantör i förra veckan och på fredag får de in fler så.
 
Fick min 10d idag.
Slapp betala för den för att jag var så snygg.

Efter att ha varit ute på en snabb runda kan jag konstatera följande: Man saknar EVF:ns WYSIWYG-funktion, det är svårt för mig att se det bilden i sökaren samtidigt som jag ser de där siffrorna under bilden, den tjafsar om den inte är nöjd med AFen medans jag är det.

Just nu försöker jag få igång den i Linux.
 
Fotohörnan i Ume.

Ingen aning vilken plats i kön jag hade.

Men nu är den här och nu ska det meckas.
 
Ok

Finns det nån här som fått sin av CF eller SF?

och vilken plats hade ni?

Eller om nån vet nåt om leveranser hur många och när.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.