ANNONS
Annons

Diskutera Nya Canon 10D

Produkter
(logga in för att koppla)
Du hade helt rätt när du skrev det förra inlägget, de har tydligen ändra på "reglerna" för publicering.

Varför tror du att jag väntade med min replik;)

Batterier

Det här var väldigt trist. Efter två timmar i Lund, 160 bilder och lite skärmanvändnade så har batterisymbolen dykt upp.

Det var inte dirket mycket att hurra för. Batteriet var fulladdat imorse och nu är det nästan tomt. Dåligt.

Jag får allt ta och köpa mig två extrabatterier till.

JÄKLAR!

Så var det fixat!!!
Min första 10d förstörd:-(

Ligger på Ätrans botten ifall ngn är sugen på lite vinterdyk.....

Re: Batterier

EdwardH skrev:
Det här var väldigt trist. Efter två timmar i Lund, 160 bilder och lite skärmanvändnade så har batterisymbolen dykt upp.

Det var inte dirket mycket att hurra för. Batteriet var fulladdat imorse och nu är det nästan tomt. Dåligt.

Jag får allt ta och köpa mig två extrabatterier till.

Stänger du inte av kameran så suger den en del ström.. Canon påstår 500 bilder med 50% blixt.. Men det är nog om man ser till att ha den avstängd när man inte använder den.

Re: JÄKLAR!

Northern Star skrev:
Så var det fixat!!!
Min första 10d förstörd:-(

Ligger på Ätrans botten ifall ngn är sugen på lite vinterdyk.....

Det är inte första April, mf...

Såvida du inte menar en skruvmejsel eller penna som har modellnumret "10d".

Kameran Canon 10d som kom i Tisdags pratar jag om.
Var på ett jobb för en tidning då det mesta gick snett.

Tror Ni man kan ta det på garantin?
Va, tål den inte vatten???

Skämt åsido, imorgon skall torrdräkten på.
Den skall fiskas upp, skoj att ha som ett mindre roligt minne.

en till test
och om någon nu tvivlat:

"The D60 proved to have enough resolution to satisfy the needs of many working pro photographers"

Är det någon som INTE är nöjd med sin 10D?

Jag tänkte bara fråga eftersom nästan alla på dpreview (känns det som) klagar antigen på skärpan eller färgerna eller whatever.

Jag är 100% nöjd med min kamera, och lite till. Det enda jag har att klaga på är objektivvalet. Något som börjar lite vidare och slutar mer tele hade varit något. Oh well, man kan inte få allt.

Goddamnit!

Damm i kameran. Inte på sensorn, inte på spegeln, utan på den dära skivan där all information skrivs (sitter horisontellt, ovanför spegeln).

Och jag lyckades givetvis inte plocka bort dammet, utan bara flytta det någon annanstans.

Jag ska köpa mig en sån blåsgrejs på måndag.

Enligt din beskrivning så sitter dammet på mattskivan. Då syns det i sökaren men kommer inte med på bilden.
Om du ändå irriterar dig på det så köp en "blåsgrejs". Köp dock inte en med borste, dom brukar ha för liten blåsbälg. Köp en med stor blåsbälg.

Olle

Blåser du så hamnar ju dammet någon annanstans. Till slut hamnar det på sensorn och det är ju egentligen det enda stället det är viktigt att det är dammfritt.

10D borde ju ha utbytbar mattskiva. Kan du inte ta loss den, då blir det ju lätt att ta bort dammet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar