Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Diskutera Nya Canon 10D
- Trådstartare Linmajon
- Start datum
Jeppe
Aktiv medlem
Kim10D skrev:
Bulb på 999 sekunder på 10D...undra hur det blir...
?? Det där lät roligt.. bulb är bulb.. ingen tidsangivelse. Fast det kanske det är på digitalarna? Då är det ju inget riktigt b-läge.
dsmannen
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Hehe.. nåväl 16 Minuter är ju ändå i överkant av vad Cmos'en klarar förmodligen...
Kommer sitta ett gäng medlemmar om 2 månader och trycka av bilder in i linslocket....jag kan se det framför mig
alltså nu bara MÅSTE jag ju testa bulb så-länge-det-går på Ds:en
Förhoppningsvis så hinner kameran spara bilden också före batteriet dör
Guffa
Aktiv medlem
Jodå, det är ett riktigt b-läge. Men den räknar hur många sekunder man håller avtryckaren nere och visar i displayen. Det sparas ju också i bildfilen, kan ju vara kul att veta tiden senare.Jeppe skrev:
?? Det där lät roligt.. bulb är bulb.. ingen tidsangivelse. Fast det kanske det är på digitalarna? Då är det ju inget riktigt b-läge.
julgus
Aktiv medlem
herminator1Ds skrev:
alltså nu bara MÅSTE jag ju testa bulb så-länge-det-går på Ds:en
Förhoppningsvis så hinner kameran spara bilden också före batteriet dör
Hej
inget smart test.. om man inte vill se hur många hot-pixels man kan ordna... lägga spänning över sensorn i onödan..?
Mvh
Johan
Guffa
Aktiv medlem
Testade långa slutartider på min D60. Med linsskyddet på blir det så här (1,1 MB) efter fem minuter. Fyra vita pixlar, och några fler i mörkare nyanser.
Bulb-läget har ingen begränsning på 999 sekunder, det enda som händer är att den slutar visa tiden i displayen, eftersom den bara har tre siffror.
Vid lägre slutartider börjar det framträda ett lila sken i högerkanten av bilden. Det är värme från andra kretsar i kamernan, har jag hört/läst någonstans. Så här (1,7 MB) ser det ut efter 1008 sekunder (16 minuter 48 sekunder).
Bulb-läget har ingen begränsning på 999 sekunder, det enda som händer är att den slutar visa tiden i displayen, eftersom den bara har tre siffror.
Vid lägre slutartider börjar det framträda ett lila sken i högerkanten av bilden. Det är värme från andra kretsar i kamernan, har jag hört/läst någonstans. Så här (1,7 MB) ser det ut efter 1008 sekunder (16 minuter 48 sekunder).
sagan
Avslutat medlemskap
"in light that i would consider poor/good 10D image was on the lcd before the d60 locked on. pretty amazing diff.
10D is clearly showing a diff. much faster at all light levels particularly low lights
Guy, i bothered to see if the results were diff. if i changed focus point but regardless the 10D was recognizably faster."
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1019&message=4600362
Låter bra tycker jag
10D is clearly showing a diff. much faster at all light levels particularly low lights
Guy, i bothered to see if the results were diff. if i changed focus point but regardless the 10D was recognizably faster."
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1019&message=4600362
Låter bra tycker jag
sagan
Avslutat medlemskap
en bild från en privatperson (i USA) som redan fått sin 10D:
http://www.pbase.com/image/14237820/original
detaljer så det räcker, eller vad sägs?
http://www.pbase.com/image/14237820/original
detaljer så det räcker, eller vad sägs?
KanonCanon
Aktiv medlem
argh, jag vill ha en 10d också! Men med typ 800 i kö på cyberphoto så blir det antagligen sommar-höst-vinter-vår-sommar-höst innan man får ett ex.
alltså ungefär lika lång tid det kommer att ta för att sälja min d60
EdwardH
Aktiv medlem
Kanonkanån skrev:
Varför vill du sälja din D60 och köpa en 10D? Skillnaderna mellan de är inte SÅ stora.
Vad tjänar du på det? Lite annorlunda design, bättre AF och högre ISO. Något mer?
Verkar onödigt ointelligent att göra ett sådant byte. Har man en D60/10D så är nästa steg 1Ds. Lätt.
wikman
Aktiv medlem
Re: ETA ?
Jag har sett grossister som har 2003-04-14 som ETA.
Rico skrev:
Nån som har koll på när Canon Sverige får sina kameror och/eller när de skickar ut dem till Svenska leverantörer??
Jag har sett grossister som har 2003-04-14 som ETA.