Annons

Din favoritglugg

Produkter
(logga in för att koppla)

niclaslind

Aktiv medlem
Vilken glugg är den sista som du skulle sälja i din kameraväska?
För mig är det 70-200 2.8, jättesnabb AF, fungerar alltid på största bländare samt ett användbart brännviddsområde.
 
Hmmm... Det var en svår fråga. Det är många objektiv som jag gärna ser som 'oersättliga', men om jag bara skulle få ha ett objektiv kvar i kameraväskan skulle det nog bli något mer allmängiltigt, t.ex. mitt AF-S 16-85 som är utmärkt som allround-objektiv.

Får jag ha kvar några till i kameraväskan vill jag nog gärna stoppa ner AF-S 35/1.8DX, AF-S 105/2.8 VR och mitt AF 180/2.8 också...

Joakim
 
Antingen 35/2D och AF-S 28-70/2,8, den senare har jag aldrig behövt blända ner men den är mycket tyngre!
 
Jag har tyvärr inte så många objektiv än. Men för tillfället är det 35/1.8 DX AF-S.

Skulle dock vilja ha ett bra tele.
 
"Vilken glugg är den sista som du skulle sälja i din kameraväska?" och "Min favoritglugg" är inte samma sak för mig! Att inte ha en normalzoom skulle vara väldigt svårt, men min favvoglugg är Nikkor 12-24, i alla fall just nu. Min bästa normalzoom är 18-70, som är riktigt hygglig.

Per.
 
Hm, får nog säga mitt 35mm/1.8 DX. Har förälskat mig totalt i den. :) Sen skulle jag nog gråta en skvätt om mitt Canon FD 50mm/1.8 gick sönder...
 
Nikon 60/2.8 utan tvekan den som sitter oftast på kameran. Fungerar ok som allround, men "oersättlig" som macro...

// Magnus;
 
Sett över de senaste åren så gillar jag nog min 85/1,8 bäst, även om mitt senaste inköp, Sigmas 300/2,8 HSM, konkurrerar "där uppe" just nu. :)
 
Jag har ingen speciell favorit av de gluggar jag äger, men alla i väskan är favoriterna som utkristalliserats från alla de objektiv jag ägt.
Om jag bara fick ha ett av dem kvar så skulle det bli 24-70 på grund av dess optiska kvalitet och mångsidighet.
 
Mest använd är 17-55 f2,8 eller 70-200 men de är inte mina favoritgluggar. Favvon är AF-D85mm f1,4
 
Favoriten

Min favorit är densamma som trådskaparens, mitt 70-200 2,8
Fungerar till det mesta i min fotografiska stil.
 
Min definitiva favorit är min 50/1.8D. Har älskat gluggen sen första början. Ljusstark och skarp!

Men jag har beställt en Tamron 28-75/2.8 nu. Möjligtvis en ny favorit.

Och för er som har en 70-200/2.8VR - Grattis! (Bara lite sotis)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.