Annons

Digitalsystem för runt 8000.- ??

Produkter
(logga in för att koppla)

LinusE

Aktiv medlem
hej !

går i tankarna o köpa en digitalsystemare
för runt 8000.- kollatlite på canons 350D
men vill ju veta om de de finns andra bättre för
dessa pengar...

minolta har väll endel oxå ??

har ni tips så snälla ge mig dom :)
 
Varför inte en Nikon D50 eller beg, D70.
Varför jag valde Nikon före Canon var känslan när jag hade kameran i handen. För mej kändes Canon väldigt klumpig men däremot Nikon helt perfekt. Så känn på dem! (flera fabrikat och modeller). Gå inte bara efter data i specen utan känn på dem.

Arne
 
Hej linus ska du ha den själv eller kollar du åt ida,ska du ha den själv är nog nikon d50 eller k-M dynax 5d ett bättre alternativ,lite rejälare att hålla i.
God jul & gott nytt
 
okej. jo håller på o hjälpa Ida o hitta en lämplig kamera. tänkt vi skulle kolla lite
på fakta o vad folkt tycker om dom olika och
sedan åka ut o kolla runt vad som passar henne bäst av dom vi kommer fram till..

de jag läst mig till änsålänge så är de canon eller Nikon som känns mest rätt för henne.

har själv haft en minolta 7Hi o varnöjd med den
på de vis att de var lätt o använda bra grepp.
minus var att den åt batterier som ett soll sammt
att den inte hade så man kunde byta objektiv.
vissa knappar sat så man var tvungen o släppa
objektet för o ändra o lite så..

använder själv canon nu o har provat lite olika canon är tycker dessa är enkla o använda. o känns robusta.
 
Ok canon 350 d är nog ett bra val,liten och nätt vet inte hur bra de olika kitobjektiven är kanske någon kan svara på det?
 
olymposen är helt klart värd o kolla närmare på.

verkar vara en riktigt bra kamera.
bara se om den passar idas små händer oxå :)
 
destumer jag läser om denna E-500 destumer hoppas jag den passar o känns bra för ida..

måste bara ivägg o kolla på en sådan kamera...
 
Det där paketet som Bengt föreslår måste ju vara ett klipp!

Om du köper Konica Minolta, Nikon eller Canon så måste du lägga ut lite mer pengar på optik för att få samma omfång med bra kvalite som du får med Olympusen i paketet...

Alla dessa kameror har sina för & nackdelar & det är oerhört svårt att veta vad som passar Ida bäst? De tre andra har vissa fördelar om man kostar på dem med bra optik men det blir dyrare.

Kolla in Olympuspaketet, verkar vara oerhört mycket för pengarna!

//Larsa
 
har även idag hållt en i händerna.
o var faktiskt impad över den.
inte alls så klumpig osm jag torde den skulle vara.

mindre o lättare o använda än minoltan.
350D kollade jag inte på, var så mycket folk överalt.

ida skulle imorgon kolla på både canon o E-500
och om E-500 känns rätt blir de denna..

/ Linus
 
Jag vill påstå att det bara är att blunda och ta någon av dom ovan uppräknade kamerorna och slå till då ingen kamera är direkt dålig...

Bäst är att förlägga ett besök hos en bra fotoaffär och känna på dom interssanta modellerna.
 
En sak att tänka på är framtida köp med tanke på att hon siktar på fotografering som arbete,då är kanske inte olympus ett system att växa med.
 
Tror inte att Olympus har något profshus,då kan det bli till att byta märke när man går från instegskamera till pro,och då kan man inte kananvända sina gammla objektiv till det nya huset.
 
www.webhallen.com finns denna för 5995! Måste vara ett klipp! Funderar själv på en men är rädd att mina stora labbar sätter käppar i hjulet. Bör nog känna på en först... Men mycké för slanten är det!
 
benganboy skrev:
Tror inte att Olympus har något profshus,då kan det bli till att byta märke när man går från instegskamera till pro,och då kan man inte kananvända sina gammla objektiv till det nya huset.

E-1 är Olys proffshus, extremt gediget & tätat men något utdaterat i dessa hysteriska digitaltider:)

Är dock övertygad om att Oly släpper ett nytt framöver...

//Larsa
 
Jag har nyligt köpt D50 paketet för 8995 kr på dustinhome.se. Riktigt prisvärt.
I det paketet ingår:
Nikon D50 + kitoptik 18-55 mm
Nikkor 55-200 mm
Sandisk Ultra II 1 GB
Nikon D50 väska.
 
Någon mer digitalkamera än min lilla Kodak DC240 har jag inte, men den fick jag för en spottstyver. Av de bilder jag har sett från digitala systemkameror, tycker jag bäst om dem tagna med Canon-kameror. Färgerna är lysande, skärpan utsökt och kontrasten fin, även i svartvitt. Det här gäller Canon i allmänhet. Hur mycket har det med kameran att göra? En del av Canon-kamerorna har haft Tamron-objektiv. Beror det på sensorn eller vad?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.