Annons

Digitalkamera till min mor

Produkter
(logga in för att koppla)

traidmill

Ny medlem
Hej!

Min mor fyller 50 strax här och tänkte köpa en digitalkamera till henne, det är en gigantisk jungel med digitalkamerar mellan 2000-3000 och jag har verkligen ingen aning om vad man ska köpa.

Kan någon tipsa mig om en relativt kompakt kamera som är lätthanterlig och ger bra bilder?

MVH

David
 
Har inte full koll på sortimentet just nu, men Canons Powershotmodeller brukar alltid vara lätthanterliga. Bra bilder blir det också.
Runt 4 megapixlar räcker ju gott.

Försök hitta en modell som tar AA-batterier. Jag tycker att det är smidigt att kunna köpa en laddning batterier i vilken kiosk som helst i nödfall. Har i och för sig aldrig hänt mig, men ändå :)
 
Canon Digital IXUS 40 kanske ligger i det övre pris-spannet på vad du vill ha. I vart fall är det en bra kamera som är väldigt liten.
 
Vad ska den användas för? Om det bara är snabba bilder av typen semesterbilder eller små enkla bilder som man skulle ta med en vanlig kompaktkamera så skulle jag vilja säga att kombinationen Fujifilm Finepix a120 och ett större minneskort fungerar utmärkt. (Kameran är extremt enkel att använda, men framför allt är den billig. ca 900:-. Var den bästa digitalkameran jag själv hade råd med.)
 
a520 verkar juh vara vettig men vet inte riktigt hur storleken är,Ixus40 är juh väldigt liten, nackdelen med Ixus40n är att när batterit är slut om hon nu är på semester tex så är batterit slut, a520n har juh vanliga AA, Elgiganten säljer den pför 2192:- just nu, verkar vettigt!
 
traidmill skrev:
a520 verkar juh vara vettig men vet inte riktigt hur storleken är,Ixus40 är juh väldigt liten, nackdelen med Ixus40n är att när batterit är slut om hon nu är på semester tex så är batterit slut, a520n har juh vanliga AA, Elgiganten säljer den pför 2192:- just nu, verkar vettigt!

tror att den är den bästa av de 2. Just att det funkar med vanliga batterier är GULD.
 
traidmill skrev:
Hej!

Min mor fyller 50 strax här och tänkte köpa en digitalkamera till henne, det är en gigantisk jungel med digitalkamerar mellan 2000-3000 och jag har verkligen ingen aning om vad man ska köpa.

Kan någon tipsa mig om en relativt kompakt kamera som är lätthanterlig och ger bra bilder?

MVH

David


Förutom de redan föreslagna:
Nikon Coolpix 4600, alt 5600.


Båda är små och har bra form för att vara lätta att hålla.
4600 går på AA (har inte kollat 5600 ang batterier)

Ger bra bilder, har svenska menyer som är enkla att navigera vid behov.

Dom är inte "platta" men mkt kompakta ändå.

4600 får du under 2000, 5600 för några hundra till.
= pengar över till rejält minne!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.