ulltand
Aktiv medlem
Läderväska som egentligen är gjort för mobil kan passa.barret skrev:
...pocketkamera för all del, men jag bävar för att verkligen bara stoppa ner dyrdgripen i fickan utan skydd...
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Läderväska som egentligen är gjort för mobil kan passa.barret skrev:
...pocketkamera för all del, men jag bävar för att verkligen bara stoppa ner dyrdgripen i fickan utan skydd...
sagan skrev:
Den ger sämre bildkvalitét (massor av CA och mer brus) är betydligt långsammare (uppstart: 0.8 sek VS 1.5 sek, tid tills bilden tas: 0.003 sek VS 0.12 sek zoomtiden:1 sek VS 2 sek) och sämre omfång....
http://www.letsgodigital.org/en/camera/review/26/page_6.html
Det skulle den säkert kunna ha, men det har den inte (enligt testerna), tvärtom så ger den mycket bra resultat både vad gäller AF och bildkvalitét även i mörker.meLf skrev:
Läste någonstans att R1´s Sensor var 1,27..
Har för mig att Gx´s är en 1,8 isåfall avsevärt större.. borde inte R1 rimligtvis kunna ha stora problem under mörkare förhållanden.?
Tro mig, jag har ingen tanke på att ersätta 20D med R1.hornavan skrev:
Tro mig.
Tro inte att den lilla kameran skall ta över från de större; då kommer besvikelsen.
8 sekunder.meLf skrev:
Läste dock attt det gick att ta nattbilder med dem på upp till 8 minuter?
sagan skrev:
Det är viktigt för att en pocketkamera är liten, det säger sig självt.
Men det är ännu viktigare att den är snabb och har de brännvidder man behöver, i annat fall så missar man massor av bilder och man köper väl just en fickkamera för att inte missa några bilder.
Nej, det tycker inte jag, har inte kameran de brännvidderna och den hastigheten som jag önskar så spelar det ingen roll hur liten den är, en sån kamera är för mig helt ointressant.hansen2 skrev:
Men viktigaste parametern för en pocketkamera är väl ändå storleken?
Av vilken anledning då? Varför inte köpa en pocketkamera som har de brännvidderna och hastigheten man önskar? Helt obegripligt påstående.hansen2 skrev:
Ska man väga in brännvidder, snabbhet osv så får man ta med systemkameran.
sagan skrev:
Av vilken anledning då? Varför inte köpa en pocketkamera som har de brännvidderna och hastigheten man önskar? Helt obegripligt påstående.
Den ska dessutom vara snabb och ha bra omfång/vidvinkel, Ricoh Caplio R1 stämmer bra in på den beskrivningen.hansen2 skrev:
En pocketkamera ska vara liten, leverera hyfsade bilder och inte vara så värst dyr så att det inte gör något om man super bort den
Nej, men man kan fortfarande få en fickkamera med bra hastighet och bra omfång/vidvinkel, man behöver inte köpa en seg pocketkamera med trista brännvidder.hansen2 skrev:
Minikameran har inte på långa vägar den prestanda en systemkamera har - lättbegripligt