Annons

Digital systemkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

opettersson

Aktiv medlem
Vad har Minolta för utbud på digitalasystemkameror? ....hmmm, man kan väl använda sina gamla gluggar (AF) till digitalkameran.
 
Den skulle man kunna tänka sig....men den kommer nog inte att ligga i min prisklass. Man kanske tjänar på att köpa ett annat märke och nya gluggar istället.
 
Det va lite gissningar från folk på mellan 10-15000kr i en annan tråd. Om det är så så ligger den ju ungefär som dom andra.
 
Jag tycker att det ser ut som att den kommer att hamna i 10D/D100-segmentet vad det gäller pris, nu är det dock inte omöjligt att Minolta även släpper en billigare Dynax 5 digital som bör hamna i 300D/D70-segmentet.

/Larsa, som gissar vilt...
 
Hos Cyberphoto kostar ett 300D-hus 9995, D70 är inte släppt än men kommer enligt uppgift att hamna ca en tusenlapp över.
 
larsaz skrev:
Jag tycker att det ser ut som att den kommer att hamna i 10D/D100-segmentet vad det gäller pris, nu är det dock inte omöjligt att Minolta även släpper en billigare Dynax 5 digital som bör hamna i 300D/D70-segmentet.

/Larsa, som gissar vilt...

Låter högst troligt..sen vad 300D/D70-segmentet ligger i pris när väl den kommer är en annan sak ;-)

Och inte minst vad 10D/D100-segmentet ligger i för prisklass i höst (när den digitala dynax 7:an ska komma).
 
larsaz skrev:
Jag tycker att det ser ut som att den kommer att hamna i 10D/D100-segmentet vad det gäller pris

den hamnar nog i det segmentet när det gäller bildkvalitet o utrustning om man ska döma av den analoga versionen, men jag tror de kommer att hitta på ett mycket bättre pris. Dels för att det är en Konica, dels för att de andra kamerorna redan finns... Minolta kan inte ta ut samma priser som Canon/Nikon. Försöker de så... well... å andra sidan, vad den än kostar vid lanseringen så sjunker priset snabbt ;-)
 
Om dom tänker lite så lägger dom sig nog lite lägre än vad dom andra gjorde som ingångspris. Men kanske inte riktigt så lågt som dom andra är nu. Men det är väl bara en gissning från mig.
 
Man kan ju fråga sig vad de nuvarande digitala systemkamerorna kommer ligga på i pris när den väl kommer ut i handeln oxå..
 
KGS skrev:
den hamnar nog i det segmentet när det gäller bildkvalitet o utrustning om man ska döma av den analoga versionen, men jag tror de kommer att hitta på ett mycket bättre pris.

Det trodde jag om Pentaxen också, den blev dyrare & är fortfarande det...

Canon verkar ha resurser att pressa priserna hårdast, sedan kommer Nikon.

Vi får väl se vad Konica/Minolta hittar på, det handlar mycket om resurser...
 
Lämpligt pris är väl 25% mer än vad exv 10D kostar vid lanseringen? Det är den ju lätt värd!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.