ariadne
Aktiv medlem
Arleklint skrev:
Anna: Nu hänger jag tyvärr inte med. Hur menar du?
Jag ber om ursäkt för att jag inte fattar. Håkan har faktiskt en ren stämma även om den är kraxig.
Okej!
Vad jag menade var inget viktigt.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Arleklint skrev:
Anna: Nu hänger jag tyvärr inte med. Hur menar du?
Jag ber om ursäkt för att jag inte fattar. Håkan har faktiskt en ren stämma även om den är kraxig.
Nekomy skrev:
Citat: "Självklart skall tekniken sitta där. Ingen blir sångare utan att kunna sjunga rent."
Det förklarar inte den där finnen Ema Nominen eller vad han nu hette :-D
Men i vilken ordning teknik, bild och fotograf beror ju helt och hållet på i vilket samanhang man betraktar bilden; så jag kan inte hålla med Terje eller någon som försöker söka någon ordning i detta.
Eller är det bara jag som tycker så?
Nekomy skrev:
Citat: "Självklart skall tekniken sitta där. Ingen blir sångare utan att kunna sjunga rent."
Det förklarar inte den där finnen Ema Nominen eller vad han nu hette :-D
cwe skrev:
Janne, jag håller inte med om din rangordning, att sätta tekniken i mitten.
Först och främst, visst, "bilden" (vad vi nu menar med det dårå, men vi verkar vara överens).
Sedan fotografen, inte som person - inte så intressant, men som del i bilden. En "opersonlig" bild som fotografen inte lämnar något av sig själv i är själlös, tycker jag.
Sist, och minst! tekniken. Håller dom två första så spelar inte tekniska missar så stor roll alls. Sedan lär man sig ju teknik av bara farten, så det brukar ordna sig till slut.
Det där "personliga" tycker jag saknas i genre-foton, som exempelvis makrobilder på larver - ingen själ närvarande (som jag kan se)! (Och det kan saknas i annan typ av foto också så klart.)
-Christian
ariadne skrev:
Sammanhanget var väl fotosidan.
Och här tycker jag det känns rätt logiskt att bilden får stå i centrum
urbano skrev:
Kan inte tänka mig att administratörerna skulle orka prioritera allt. Därför bör Bilden få vara nummer ett. Om jag får bestämma.
/urbano
ariadne skrev:
Håkan Hellström?
Arleklint skrev:
Håller helt med du. Döda vs.-forumen![]()
cwe skrev:
Hej,
jag tycker att man kunde införa "photo of the week" i en rad kategorier. Man kan ha en automatiserad "photo of the day" också, som visar upp bilder med mycket aktivitet.