Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Detaljer om nya kameran läckta! Kameran kan förbokas redan nu! (Officiell tråd)

Produkter
(logga in för att koppla)
Där ser man klart och tydligt det nya inte helt rektangulära formatet som skall revolutionera bildtagandet.

Det verkar dock som dom måste jobba lite på fokussystemet fortfarande. Bilarna ser lite oskarpa ut i displayen.
Den var inte igång när jag tog bilden. Ville bara visa hur den ser ut.
Den har faktiskt DAF - Dynamisk AutoFokus - också. Alltså man kan själv välja efteråt vad man vill ha fokus på, och hur stort skärpedjupet ska vara.
Var och en som tittar på bilden kan själv välja hur den ser ut. Tittar man på bilarna kan de bli skarpa. Flyttar man blicken i bilden så flyttar dig fokus också.

Senast ändrad:
Aaaah, det var nytt för mig! :p
Jobbar AVIS och OBOS parallellt, eller måste man välja? Vore kanon om man kunde trolla bort både skakningsoskärpa och rörelseoskärpa samtidigt!

Hur många fotbolls-steg fryser OBOS? Kan det vara sjutton steg från mittplan till straffpunkten?

Klarar OBOS tresteg så kan man iaf plåta friidrott.
Jag upplevde det lite som ett stroboskop. Körde då 12 bilder i sekunden. Vete sjutton hur det blir i full fräs med 8000 per sekund.

Fick just, från en mycket, mycket, hemlig källa veta att det är märket CaSonIcon som kommer med kameran.
De övriga märkena kommer att gå under totalt inom sex månader efter lanseringen.

Va?!? Jag som inte ens gillar ärtsoppa! Finns det inga alternativ? De måste väl ändå erbjuda en meny av kameravärmda måltider?

Det finns andra också, men dom har inte samma kylfaktor. Bönor med prinskorv måste bytas var annan minut.

Ps. Hur kan man inte tycka om ärtsoppa

Alltså. Definitionen av ett (1) objektiv spelar inte så stor roll med Dynamiskt Format. Varje objektiv for ju liksom virtuellt oändligt varierbar brännvidd

Och eftersom det där med ekvivalens är trams så blir det fast bländare också.

Är det den nya funktionen SMTTL (see more then the lens) som gör att man får oändlig vidvinkel också?

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar