Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Det går utför med bildjournalistiken...

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo, jag vet att det finns brus i scannrar men jag menar att det är ett minimalt problem. Jag har många mörka bilder som jag har en del problem att scanna men just brus är inte problemet. LS-40:ns skarpa teckning av filmens eget är ett betydligt större problem.
 
"Skåningen" skrev:
Har någon av er skrivit till tidningarna och sagt er åsikt, eller ni bara ger utrop för den här i forumet ?


/ NIKLAS

Jag försöker ta bättre bilder. Och hoppas på att det inspirerar även andra. Skulle vara skönt att slippa situationer när folket på konkurrenten stuvar ihop en massa folk i en hög i skuggan och med stark sommarsol i bakgrunden. (Jämn kontrast, vad är det??)
Och får jag chansen att vara med och bestämma själv på någon tidning så det ska det nog fan bli ändring på torpet.
 
I allt klagande på tidningar som inte tar bildjournalistiken på allvar måste jag framhålla ett exempel på motsatsen:
Varje dag när jag öppnar Göteborgs-Posten blir jag glad för att dom har så fantastiska fotografer och för att dom verkligen vågar dra på BRA bilder och inte bara raka bilder.

Deras lördagsmagasin Två Dagar måste vara Sveriges bästa bildtidning. I ett helt nummer hade Lars Tunbjörk tagit samtliga bilder, ett femtiotal. I senaste numret var det Hans Gedda och Frida Hedberg som levererat reportagebilderna. Snacka om att satsa på bild...
 
Slowfinger skrev:
I allt klagande på tidningar som inte tar bildjournalistiken på allvar måste jag framhålla ett exempel på motsatsen:
Varje dag när jag öppnar Göteborgs-Posten blir jag glad för att dom har så fantastiska fotografer och för att dom verkligen vågar dra på BRA bilder och inte bara raka bilder.

Deras lördagsmagasin Två Dagar måste vara Sveriges bästa bildtidning. I ett helt nummer hade Lars Tunbjörk tagit samtliga bilder, ett femtiotal. I senaste numret var det Hans Gedda och Frida Hedberg som levererat reportagebilderna. Snacka om att satsa på bild...

Tack och lov...än är inte hoppet ute!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.