Estethia skrev:
men tammy... om du inte själv vill förgylla dhs, varför då låta så grinig över det som finns? varför ska andra förändra saker åt dig? går det inte att försöka själv?
om jag missförstått dig så önskar jag att du förklarade lite mer ingående. gärna med en trevligare ton, så kommer det vara lättare att inte eventuellt läsa in missunsamhet och avundsjuka i ditt inlägg.
svordomar och hela ord skrivna i versaler kan vi ju tex. försöka lägga åt sidan.
fram för en trevligare diskussion.
Om du tycker att jag låter grinig så får du tycka det Christel, och du får gärna läsa in både missunsamhet och avundsjuka i mina rader. Det stämmer iaf inte överens med verkligheten
) Jag undrar bara hur man nu kan kalla andra för att vara misstroende och allt när man läser in så mycket själva? Tror så mycket själva?
Jag har inte bett andra förändra saker åt mig! Jag kom med ett förslag, ett förslag som jag tyckte kunde vara intressant för både de inbjudna, men även för de som går in och tittar.
Som jag skrev tidigare så fanns det folk, inklusive mig själv som undrade vad man gick på när man valde in från början, och det var för att man undrade som jag skrivit även tidigare - inte hittade några bilder hos en person för att ge ett exempel.
Är det något konstigt att man frågar? Undrar? Om man inte frågar så kan man ju inte få reda på de saker som man är intresserad av och då tycker jag det känns ganska så klantigt att sen sitta och döma ut något, när man inte ens försökt ta reda på det.
Att det sen ska få andra att tro att man lider av avund, misstro m.m. känns trist tycker jag. Jag har aldrig vart emot en enda förändring som gjorts på FS, tvärtom! Har jag haft en tanke, förslag eller tyckt något, så har jag framfört den också, men faktum är att man tappar verkligen lusten att säga något här när man sen ska få läsa att man är grinig, avundsjuk m.m.
Trevligare ton eftersöker du....det gör jag med!
Jag tycker inte man blir särskilt bra bemött när man anklagas för konspiration m.m. och då har jag väldigt svårt för att sitta å svara som ett fromt litet lamm och dra mig tillbaks och knipa käft.Eller är det det man vill? Att alla som undrar något ska hålla sig tysta och inget säga, för när det väl frågar något så lider man genast av avund?
Det har ju haglat inlägg här om avund och jante och gud allt annat... och varför skulle folk vara avundsjuka undrar jag?? Räknar man lätt på detta med att folk får välja in två medlemmar så kommer ju i slutänden alla att vara invalda, så varför skulle någon känna avund? Absurt!
Jag tycker det är kul med nya saker...bara det är okay att man får fråga hur funkar det här, hur tänker ni, vad är målet m.m.? Ja, det har endast gått en vecka eller två, inte vet jag exakt..men likväl har jag väl liksom andra rätt att fråga?
Och jag personligen tycker det är mer reko att fråga rakt ut, än att gå runt och undra, snacka runt m.m. för snacka det gör folk!
Som sagt var, jag önskar er lycka till med er skola, jag är inte avundsjuk alls
) Jag var undrande till vissa frågor, därför ställde jag dom, och jag fick minsann svar på tal.
Och om jag skriver i versaler Christel tycker jag spelar mindre roll, jag hoppar inte på folk och berättar för dom att man inleder oftast en ny mening med stor bokstav!
Så fram för en trevligare ton, det skulle inte sitta dumt och fram för en ton där man inte dömer eller kallar andra för ord bara för att dom har funderingar!