Annons

Den Högre Skolan

Produkter
(logga in för att koppla)
lottawe skrev:
Det var bara en upplysning om att frågan fick ett svar (fö 13/10) och en hänvisning till det.

Tack för servicen, men det hade jag redan tagit del av den 13/10. Angelägenhetsgraden har för den skull inte minskat. Det har ju redan tagit 20 månader och antagligen längre tid än så.
/Nonno

En bra grej när man listar medlemmarna i "Den Högre skolan" hade varit en kolumn med vilka grupper medlemmen ytterliggare tillhör.

Nu drabbas jag nästan av självmordstankar varje gång jag söker bilder bland medlemmarna men allt som oftast bara möts av dystra, mörka, melankoliska, svartvita bilder.

Jag vill se bra naturbilder.

lottawe skrev:
Gör inget dumt nu Jörgen, för då kommer jag känna mig skyldig..

Nej, så illa är det väl inte men den svartvita skolan har aldrig tilltalat mig och jag tror inte jag kommer dit heller.

Under åren har jag så att säga byggt upp min egen "Högre skola" i min privata bokmärkessamling men det hade varit kul att hitta fler guldkorn på ett enklare sätt.

js1 skrev:
Nej, så illa är det väl inte men den svartvita skolan har aldrig tilltalat mig och jag tror inte jag kommer dit heller.

Under åren har jag så att säga byggt upp min egen "Högre skola" i min privata bokmärkessamling men det hade varit kul att hitta fler guldkorn på ett enklare sätt.

Jörgen, jag kan hålla med dig.. men jag tycker mycket om svartvitt, och börjar inse att dessa bilder, sakta men säkert håller på att ta över mina album här på FS..hmm... hur det nu gick till. Är det kanske medelåldersdepressionen som slagit till eller???. Är det naturbilder du suktar efter så kika här

http://www.fotosidan.se/groups/natur/index.htm

Poolen natur, och för att inte få flaggan "en av gnällisarna på FS".. så tycker jag detta med intressepoolerna är det skitbra.. bästa på länge på FS

David, jag har en fundering på hur en utveckling av medlemskapet i DHS kan ske.

Kan man inte ha en funktion där alla medlemmar på ett enkelt sätt kan föreslå en fotograf till DHS? Säg att jag hittar bilder från en medlem som jag tycker verkar duktig och framåt. Efter en koll på dennes profilsida stärks mitt intryck. Med en knapptryckning eller annat enkelt sätt föreslår jag denna fotograf till DHS. Min markering hamnar hos FS crew som då kan ta beslutet att erbjuda DHS för denne medlem (eller inte). Självklart sker detta helt slutet. Markeras som "föreslagen av medlem".
Är man rädd för att det blir för många förslag kan man ju begränsa denna rösträtt till betalande medlemmar eller whatever. Men jag tror inte det behövs.

Inte genomtänkt i detalj men ett förslag i alla fall. Kanske minskar det lite av "kompisklubbskonspirationstänkandet" (wao!!!vilket ord jag fick till...).

/Arne

Ja det är ju ett intressant förslag. Det skulle man kombinera med att de redan inbjudna medlemmar tillsammans tar beslutet om Ja/Nej. Vi får fundera på hur vi kan utveckla det där.

elmfeldt skrev:
Det finns inget som säger att man hela tiden skall ha en stor mängd bilder för att vara med. Det skulle likväl kunna vara ngn med 0 bilder men en jävel på att kommentera. Eller ngn som tar 10 riktigt grymma bilder per år och laddar upp.

Och för att upprepa, flera är inbjudna för att sprida bilder över hela spannet. Det finns ju absolut ingen anledning för oss att försöka exkludera ngn genre.

Ge det hela lite tid. Det har funnits knappt en vecka och med tiden så är tanken att alla skall hitta ngt.

Väldigt intressant det du skriver David - man behöver alltså inte ens ha någon bild för att vara med utan kan vara en jävel på att kommentera...!

Jahapp, när man läser dina eller FS rader om DHS "... som har ett utmärkande drag av hög nivå, ambition, driv och kompetens."

Så tolkar man ju lätt det som att här blir endast de bästa fotograferna inbjudna och säkert är det många som känner sig hedrade just för att få tillhöra detta fantastiska sällskap.

Och nästa tanke jag då känner är,undrar varför just dessa blev inbjudna först? :eek:)

Och med tanke på att du sen uppmanar folk att vara varsamma med de som de bjuder in, så kan jag inte riktigt få ihop det...?

Ingen kan väl säga till någon annan vem den ska bjuda in? För varken den ena eller andra kan ju ens ana varför man valt som man gör?? För smaken är ju olika, tack å lov!

Därför hade det vart väldigt intressant att höra tankarna bakom de val som folk gjort, de val som ni på FS gjort - var det för att någon var en jävel på att kommentera, eller var det för att personen ifråga har en väldigt hög klass på sina bilder, osv...

Säkert måste ju de som blivit inbjudna också vilja höra varför man valt just den :eek:) eller?

För läser man sen några av de inlägg som skrivits här från de som bjudits in, så kan man läsa att "jag tycker den passar in på kriterierna".....jaha, men vilken då?

elmfeldt skrev:
Ja det går bra att maila mig om det är några funderingar. Jag förstår inte varför Lotta skall försvara ngt som hon inte har kontroll över.

Näää, inte ska Lotta behöva förklara sig, det har du så rätt i så David :eek:)

Men kanske kan du förstå att folk undrar när Lotta inte hade några bilder, eller? Iaf kunde inte jag lukta mig till att det kunde bero på att som du själv skriver t.e.x " en jävel på att kommentera" Nu säger jag ju inte att Lotta är det, eller blev inbjuden för det - för jag känner inte till det, men att folk undrar det gör man därför man blir allt lite paff när man vill se de fina bilderna å så fanns där inga - snopet ju!

Men som jag skrev i förra inlägget, sånt här kan ju undvikas om var och en förklara varför man valde in just den personen! Är du med??

Ja nu drar du förhastade slutsatser och är för konspiratorisk. Släpp det och gå vidare. Just nu finns 44 fotografer. Ge DHS lite tid och se vad det kan bli. Vem vet, plötsligt är det kanske du som blir inbjuden.

Lottas kapacitet är inte okänd bara för att hon för tillfället saknade bilder. Hon är ju inte direkt ny som medlem.

elmfeldt skrev:
Ja nu drar du förhastade slutsatser och är för konspiratorisk. Släpp det och gå vidare. Just nu finns 44 fotografer. Ge DHS lite tid och se vad det kan bli. Vem vet, plötsligt är det kanske du som blir inbjuden.

Vad menar du? Jag är definitivt inte konspiratorisk för att jag frågade!

Vadå inbjuden? Men jag kanske redan har fått en förfrågan David av en som blivit inbjuden, men som inte vill vara med,!!!!

eftersom en alldeles för stor del av medlemmarna gör att kritik inte fungerar här på fs (för det är allt för få som kan ta konstruktiv kritik och jag är trött på att bli förföljd och trakasserad om jag inte hyllar bilderna och klappar fotografen medhårs) så har jag inte brytt mig om kommentarsdelen.
jag har valt dom två fotografer (det var banne mig inte lätt att välja bara två bland alla duktiga fotografer) som jag tycker har ett fantastiskt bildöga och kreativitet utöver det vanliga.

den ena är en ung och mycket talangfull tjej (hanna björkstedt) och jag ser gärna att unga tjejer får visa framfötterna och lära dom skita i jante som vi tjejer matas med från det vi lär oss prata.
att lära tjejerna skita i avundsjuka och tackla alla dessa pinnar i hjulen som vi får tampas med (just tjejer är pinsamt duktiga att racka ner på andra tjejer) från start.
den andra (som inte svarat på inbjudan än) är en - i mina ögon - fantastisk bildkreatör vars bilder jag vill se mer av på fotosidan. en idé-spruta med montage och konstbild som inspirerande tyngdpunkt.
eftersom han tyvärr inte svarat på inbjudan så länkar jag till hans sida här istället.

sådär. nu vet ni det. hoppas mitt val dög.

Estethia skrev:
eftersom en alldeles för stor del av medlemmarna gör att kritik inte fungerar här på fs (för det är allt för få som kan ta konstruktiv kritik och jag är trött på att bli förföljd och trakasserad om jag inte hyllar bilderna och klappar fotografen medhårs) så har jag inte brytt mig om kommentarsdelen.
jag har valt dom två fotografer (det var banne mig inte lätt att välja bara två bland alla duktiga fotografer) som jag tycker har ett fantastiskt bildöga och kreativitet utöver det vanliga.

den ena är en ung och mycket talangfull tjej (hanna björkstedt) och jag ser gärna att unga tjejer får visa framfötterna och lära dom skita i jante som vi tjejer matas med från det vi lär oss prata.
att lära tjejerna skita i avundsjuka och tackla alla dessa pinnar i hjulen som vi får tampas med (just tjejer är pinsamt duktiga att racka ner på andra tjejer) från start.
den andra (som inte svarat på inbjudan än) är en - i mina ögon - fantastisk bildkreatör vars bilder jag vill se mer av på fotosidan. en idé-spruta med montage och konstbild som inspirerande tyngdpunkt.
eftersom han tyvärr inte svarat på inbjudan så länkar jag till hans sida här istället.

sådär. nu vet ni det. hoppas mitt val dög.

Ja, se där - jättetrevligt att få läsa tanken bakom valet!

Jag kan inte svara för inbjudan, men det faktum att jag inte hade bilder fanns två orsaker till. Dels har jag i princip plåtat alla mina privata projekt, de jag känner mest för mao analogt senaste åren (förutom ett som jag överväger vad jag ska göra med) och dels har jag inte känt att fotosidan var den platsen jag helst publicerade dem på den tiden. Det var inte värt skanningsjobbet.. Nu är det nog det med alla förändringar med intressegrupper. Inte bara för DHS alltså utan för att saker blivit mer lockande överlag.

ANNONS