Hello & goodmornin´ photolovers - Vad var det jag sa!
Profetiorna besannar sig själva ibland tänker jag då jag ser debaclet med "Den Högre Skolan".
Att en del av oss som bl.a skrev i tråden "Varför är det så många dåliga bilder
i poolen - Hård Kritik" skulle kunna inspirera borde man kunnat ana men ändå, nu detta? Suck ...
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=64804
De flesta smyger som kissekatten härinne och klarspråk är en bristvara i tråden!
Varför inte mumla ur skägget gott folk? Flera av de fotografer som valts in
är duktiga, förtjänstfulla och inspirerande fotografer för oss
andra. Visst, inte tu tal om saken,
MEN.
Allvarligt talat så tror jag att en del -jag menar somliga-
av de utvalda just nu rodnar. Känner tyngd och förväntningar som nog
förlamar mer än inspirerar?
Moi, vaddå jag? Inte kan väl lilla jag ...?
(((Darrrrar)))) Ojjojj dDdEN HööGre ssSkOolan jÖSSES ...
Eftersom "grundvalet" gjorts av
fotosidans egen admin så blir det kanske så här.
Skulle ansvaret legat på medlemmarna att genom omröstning få bestämma sammansättningen
på den här gruppen så hade resultatet blivit ett helt annat. Med några få undantag. (Just här enligt principen ingen nämnd ingen glömd då förstås.)
Inga andra än sidans fotografer kan bestämma vilka som inspirerar just dom eller hur?
Vilka dom (medlemmarna alltså) tycker har rätta nivån, drivet och kompetensen.
Jo jag vet;
Grabbarna Elmfeldt & Co äger fotosidan och dom kan göra precis vad dom vill med den.
Ett smart drag hade varit att utnyttja hela denna Sveriges största site i en
omröstning, javisst lite marknadsundersökning inför den här nya gruppen.
Tusentals och åter tusentals med extremt fotointresserade och kunniga personer som hade fått tycka till -
Vilket fint utgångsläge! Andra företag lägger ner förmögenheter på undersökningar
om vad folk tycker och vill med en produkt men så icke fotosidan. Trots att det kostar
gratis! Näe, istället blev det nån halvmesyr där
en medlem i redax handplockar ett trettiotal medlemmar och sen förlitar
sig på att "Domino-effekten" ska fixa resten?
Internet är i sanning ett internationellt forum, right?
Fotosidan är Sveriges -utan jämförelse- största forum för fotointresserade.
En site som i praktiken visar på både bredd och spets inom svenskt foto, right?
Detta är väl iaf en förhoppning, ett önskemål från ägarnas sida oxo, right?
Fotosidan har också ett gäng med riktigt vassa knivar i lådan, right?
Istället så lyckas man få med sig några få stjärnor som -flera av dom- dessutom har den "goda"smaken att försvara hela grejen! Det SER iaf inte bra ut. En del av dom har gnällt i forumen sen siten låg i vaggan tamejtusis och sånt premieras med "Guldklocka" för lång och trogen tjänst ungefär?
Harrejavvlar, ska det bli nån trovärdighet, ska det bli nåt mer än typ "Hårdkritik-poolen"
-som ratades och gick på kryckkäppar redan från start- så gäller det att få med dom riktiga
"Inspiratörerna" - Helt klart!
Snacka är det många som kan (Det kan jag själv t.ex(C
men det är "BILDEN" som är primus motor på en fotosite. Väldigt svårt att bortse från det.
Bilder ja, det har dom här boysen & girlsen jag tänker på. Det fina med dom bilderna är att dom redan är tagna dessutom.
En stor fördel i sammanhanget.
Javisst, jag gillar tanken med "Vi som vill opp" -absolut- men jag tror
att de flesta av oss här på FS vill ha nåt extra om det flaggas vilt för nivåer etc. annars kan vi lika gärna "sjunga själva" känns det som.
Varför inte kasta in "ÄSSEN" från FS i en "turnering" av Den Höögre skolans kaliber då? Istället för reservlaget menar jag?
"-Dom har inte svarat än". Jasså och vad beror det på?
Man kan bara spekulera ... Kanhända vore "Den Högsta Skolan" mer relevant för dom som det nu har blivit?
Fast jag undrar om inte hela upplägget kan stavas PRETIENTIÖST? OM inte namnet
skall tas med humor förstås men isf är det första ggn humorn har införts på
FS. Humorn plus medlemsavgifterna har ju medlemmarna tidigare helt fått stå för själva.
All The Best JANNE.