Tammy
Aktiv medlem
Lars tar siesta skrev:
Jag är evigt tacksam att jag valt att bli fotograf pga mina eremtitegenskaper. Att smyga runt och iaktta och helt enkelt skita i trender och annat.
Jag håller mig mer än gärna utanför detta sällskap. Sådant här väcker dystra minnen av skoltiden då jag alltid blev sist vald i skolgymnastiken. Är man en enstöring och inte känner någon finns man inte. Jag tyckte om det förra systemet med öppen Hård bildkritik, där alla fick en chans att delta i kommmunikationen med de (kanske) bästa fotograferna på sidan. Samt få kritik från dem.
Nu när sidan nischar sig i fler småkotterier är det på väg att bli som med det nya moderat-Sverige. Privatiseringsnoja och kotterier för de utvalda. Jag tycker att sidan fyllt en bra funktion då den möjliggjort kommunikation mellan sociala och blyga, mellan elit och amatör.
Jag har inga vänner på sidan, men flera som jag ibland kommenterar och beundrar som fotografer. Det är inte heller mitt syfte. Jag ser sidan som ett slags deltidsdistansfotoskola och möjlighet till feedback och inspiration.
Sålunda är jag rätt kritisk till förändringsivern.
Länge leve DDR-Sverige!
Jag kan ju bara instämma i det du skriver!
Man ska helst vara tyst och inte säga vad man tycker om sånt här, för då är man avundsjuk m.m. )
Och avundsjuk är det sista jag är iaf, för jag kunde ju faktiskt tackat ja isf till en förfrågan om att få vara med i eliten, men nä tack - även jag håller mig gärna utanför för jag känner mig inte mer förmer än andra!
För hur man än vrider å vänder på orden här, så känns det bra osmakligt i mina ögon med Den Högre Skolan, men jag hoppas verkligen att detta sällskap ska nå dit de vill - och att man inte ser ner på andra som kanske inte lyckas komma in i skolan.... ? Men om man räknar lite lätt så borde ju alla vara inne i skolan till slut )
Om nu inte folk tackar nej, och det finns det ju de som kommer att göra!