Grattis till en ny grej på sidan... hmm.
Många har det varit som har önskat en bättre kvalitet på kommentarer till amatörfotograferna för att de ska kunna utvecklas, och kritikpoolerna var kanske lite svåra att förstå sig på, och man lade inte alltid bilderna i den pool man bäst passade in i. Men.. visst hade det varit trevligt om de som bäst passade in i den gamla "hård kritik" hade orkat ta sig tid för de fotografer som befann sig i nybörjar-poolen, för visst är det väl ändå så att en mer erfaren fotograf besitter kunskap som är ovärderlig för en nybörjare.
Vad händer nu med det här nya? Jag skulle gissa på att jag kan dra en parallell till diskussionerna som gått heta i forumen tidigare om att det bara är skräp i kritikpoolerna, och att man vill slippa se vissa kategorier av bilder.. nu med den här "högre skolan" så kommer de fint utvalda fotograferna antagligen kika i den poolen och strunta i resten av fotosidans flöde av bilder.. så de bättre fotograferna hjälper varandra och nybörjare och amatörer fortsätter att hjälpa varandra.
Jag ska väl också passa på, innan tomaterna börjar hagla, att jag har så pass mycket självinsikt att veta att jag inte passar in i den här nya klubben så det här är inget inlägg av en avundsjuk jag, utan en mest funderande jag.