Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Full fart...

Här det det full fart från första stund. Min analys till Torun ligger redan ute.

Nu väntar jag med spänning på era bidrag.

DAB-värden
Anders

Ang oss i gruppen med tre st deltagare, ska jag göra analys åt Fredrik som i sin tur gör åt Marcus som gör åt mig (alltså som vi är uppradade i den andra tråden)? Eller gör vi dubbla analyser och tolkningar?

Lok skrev:
Ang oss i gruppen med tre st deltagare, ska jag göra analys åt Fredrik som i sin tur gör åt Marcus som gör åt mig (alltså som vi är uppradade i den andra tråden)? Eller gör vi dubbla analyser och tolkningar?

Såsom du beskriver det inledningsvis ska ni göra, ni behöver alltså inte göra två analyser och två bilder.

Ja du Anders - det här undrar jag om jag reder ut.. Får hoppas det dyker upp någon "tokig" idé i skallen! Jag gillar ju utmaningar när det gäller att skapa bilder så jag skall göra mitt bästa.

Autorun skrev:
Ja du Anders - det här undrar jag om jag reder ut.. Får hoppas det dyker upp någon "tokig" idé i skallen! Jag gillar ju utmaningar när det gäller att skapa bilder så jag skall göra mitt bästa.

Då jag sett vilken förmåga du besitter tvivlar jag inte en sekund på att du reder ut uppgiften. Jag hoppas och tror att den bild du kommer att skapa skiljer sig markant från den jag analyserat men det återstår att se.

Anders

Vilka sköna analyser!
I denna omgång finns plats för så mycket kreativitet, det är riktigt kul!

DAB-värden
Anders

Vevo skrev:

Blunda och visualisera
"Midvinternatt i skärgården. Minus 25 grader ute och det blåser kalla vindar. På fönstret har det skapats iskristaller och snöstjärnor som skapar oändligt med mönster, och stora är de. Utanför blinkar fyren på ett värmande och välkomnande vis. Min bild är snöstjärnorna i fönstret i fokus med fyren i bakgrunden (ur fokus)mot en mörkblå stjärnklar natthimmel."

Nu kan ni titta igen ;0)

Ja du Peter, jag var inte långt ifrån kan man konstatera;)
http://www.fotosidan.se/pools/view/5241/1262940.htm

Ove: Du var nära, men så är det ju enkelt att visualisera ;)

Cecilia: ber om ursäkt för att jag är sen, men har nu lämnat en analys, som jag hoppas inte skall vara för svår...
Jag gillar din analys och har redan en idé, så det skall nog gå bra denna månaden...

DAB-Anders: Har lagt upp förra månadens analys-bild också... sent sent...

Färdig! Jag har svårt att tänka om när jag väl fått en idé i huvudet. Hinner nog inte med någon mer variant så det får bli så här.

Wow!

Autorun skrev:
Färdig! Jag har svårt att tänka om när jag väl fått en idé i huvudet. Hinner nog inte med någon mer variant så det får bli så här.

Det blev ju en riktig fullträff tycker jag. Om jag nu bara får iordning på min...

Drabbad av ryggont begränsar mej i allt jag skall företa mej just nu.

Anders

Sådär, då var jag också klart såhär långt! Senaste dagarnas väder har helt klart underlättat arbetet.

Krya på dig Anders, det där med ryggont är ju aldrig kul.

Panik! Jag har tyvärr haft väldigt mycket med lumpen på sistone. Kommer slänga upp en bild så fort jag får tid. Ber om ursäkt för det..

Jag är heller inte klar. Ingen av mina idéer har fungerat!

I värsta fall blir det en bild i helgen. Nåt skit skall man väl i alla fall kunna prestera :)

Anders

Fick till slut tummen ur och fick gjort min bild. Konstigt att det skall ta så lång tid när man har idén klar i huvudet och allt...

Skall kommentera de andra bilderna i helgen...

Nu är jag klar

Nu ligger även min bild uppe för kommentarer och jag bävar. Din text, Torun, gav mej många uppslag men de tenderade till att bli mer brutala än jag ville och kunde realisera för den delen.

Till slut blev det en nytagen bild, från kameramobilen, kombinerat med en gammal bild som utgör min tolkning av texten.

Ett montage alltså, då jag inte lyckats lösa allt i samma bild. Klart, man hade ju kunnat arrangera en olycka men någonstans går väl gränsen för vad som är rimligt för att få till en bild.

Anders

Lag 1

Hur går det?

Går det demoner i just lag 1 fast det är olika deltagare :)

Väntar med spänning på era alster.

DAB-värden
Anders

Tyvärr får jag lämna WO för jag tror inte jag kommer att kunna producera något till denna omgång. Det har varit bråda dagar för mig som skulle deklarera för första gången.

Ber om ursäkt!
/Fredrik

Jag måste tyvärr slänga in handuken. Jag muckar på onsdag och har därför haft mycket för mig.. ingen av mina ideer har heller fungerat särskilt väl. Nästa omgång blir förhoppningsvis mycket bättre.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar