Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Huva...

...så tyst det är. Är alla ute i naturen och fotograferar eller :)
Jag har, som vanligt, ökentorka på idéstadiet men tänker inte kasta in handduken än. Jag kommer säker på något mycket bra imorgon eller så :)

Hur går det för er?

/Anders
 
Just nu sätter jobbet en del käppar i hjulet, bilden är klar i huvé men det skall ju utföras också ;)

Och så skall jag på analog-fototräff i helgen så jag måste bli klar innan torsdag...
 
Inför nästa månad.

Stackars jag åker ner till rivieran med MC den 8e september för att köra upp genom de mest fantastiska alppassen till sydtyskland. Kommer inte hem förrän den 16e så jag kommer inte hinna dra igång nästa månads tråd.

Jag kan se till att tråden finns men inte sköta parslumpningen. Finns det någon som har lust att sparka igång nästa månadsomgång?

Med denna någon bör jag inte bilda par då jag kommer att lägga min analys i förväg.

/Anders
 
Nemesis skrev:
Jag skulle kunna tänka mig att sköta par-slumpningen...

Jättebussigt!

Jag kan fortsätta dra i tråden när jag kommit i ordning igen, några dagar efter hemkomsten.

Har du/vill du ha Excelfilen?
Det går lika bra att sköta slumpningen "för hand". Vi är ju sällan särskilt många.

Behöver du Excelfilen så kan jag skicka den på epost till dej.

/Anders
 
Klar med bilden! Denna gång hade jag velat ha en bild av en maskros som växte upp ur asfalt. Men inte många maskrosor växer just nu. Det fick därför bli en bild från köket (igen) av en alfalfagrodd. Vet inte om oddsen är så låga för dem, men man kan kanske låtsas : )
 
Nu är jag klar med min jakt på reflexer. Det var inte sådana reflexer jag hade i mina bildidéer, men nu blev det som det blev. Krälande på alla fyra i det torra gräset kunde jag hitta lite motljusreflexer i en värld som var lite åt det rödbrungula hållet.
 
Äntligen klar. Som vanligt blir resultatet inte som man tänkt sig från början...
Nu är det dags att titta på er andra och kommentera.
 
Hej
Jag kommer att bli sen.
Har precis återhämtat mig och min disk från
disk crash.
Alla mina bilder för 2007 försvann när min disklåda som har två separata diskar fick fnatt
för lite drygt en vecka sen.
Och min backup disk var is amma låda så länge
såg det ut som 2007 var borta
Med hjälp av god vän och mycket fippel fick
jag tillbaka alla bilder.
Det här (plus jobbet) är vad som tagit all min tid.
Men nu börjar det kännas som lite bomull inombords istället för bara taggar och fräs.
Så nu ska jag titta på min uppgift igen
 
Stackare!

anwo skrev:
Hej
Jag kommer att bli sen.
Har precis återhämtat mig och min disk från
disk crash.
Alla mina bilder för 2007 försvann när min disklåda som har två separata diskar fick fnatt
för lite drygt en vecka sen.
Och min backup disk var is amma låda så länge
såg det ut som 2007 var borta
Med hjälp av god vän och mycket fippel fick
jag tillbaka alla bilder.
Det här (plus jobbet) är vad som tagit all min tid.
Men nu börjar det kännas som lite bomull inombords istället för bara taggar och fräs.
Så nu ska jag titta på min uppgift igen

Sån't här vill man ju aldrig råka ut för. Hoppas det reder upp sig för dig, man kan ju få magsår för mindre.

/Anders
 
Jag skall försöka få till någonting. Det känns bara förtvivlat omöjligt att få tillfälle at ta bilden som jag har i huvudet. Tiden räcker inte till...

/Anders
 
Jag har också svårt...hade hoppats på igårkväll, men det såg min fru till att ändra planerna till...hade då hoppats på ikväll, men ikväll har jag helt plötsligt åkt på att behöva dricka en massa alkohol med en kollega som är på besök från Ukraina....och resten av veckan är också svårt, så jag blir nog tyvärr tvungen att lämna WO den här gången :-(
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.