Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
cecber skrev:
Jag kan inte riktigt låta bli att vara med trots att jag misslyckades med uppdraget sist, det brukar ju trots allt vara så roligt!

Kul att du vågar ett nytt försök Cecilia. Det är klart att du skall vara med. Så roligt att tråden inte svalnar av. Det blir väl lättare nu när vi går mot ljusare tider.

/Anders
 
Hej på er alla...jag står över denna gång trots att det draaaar. Gipset är borta och jag behöver koncentrera mig på allt som jag inte rört under flera veckor...fotoarmen-handen har heller inte kommit igång. Men jag skall läsa och känna av er spänning under hela detta lopp...februariloppet.

En hjärtebild till er alla...krisar det för någon under loppets gång så hör av er, spricker ni av glädje och entusiasm så går det också bra att höra av sig. Men om ni inte hinner städa, diska tvätta så hör inte av er...det är inget för mig. ;-)
 

Bilagor

  • hearts2picturemembers.jpg
    hearts2picturemembers.jpg
    65.7 KB · Visningar: 158
Problem n:eek: 1

Jag hamnade i en tregrupp vilket jag inte gjort tidigare, minns inte riktigt vad som gäller då. Vem skall ha min analys?
 
Enkelt.

A -> B -> C -> A
Såhär gjorde vi senast och det fungerade väl, så vitt jag förstått.

Då blir det:
Jonas Johansson -> Michaela Åslin-Tillenius -> Cecilia Bergman -> Jonas Johansson.

/AnWi
 
Vilken vacker bild Ulla!
Den kan jag tänka mig gör sig i storformat.



Jahapp......så bär det av igen.....och som vanligt har just JAG fått den svåraste analysen
Kan inte förstå detta <ler brett>
Ska ut och leta reda på en trött liten mus till katterna att leka med...nähe...inte vara snällt
hör jag någon säga....hmmmmm
En vacker bild på David och Goliat som retas....hmmm hmmmmm
 
Hmm...färgrik skog i Februari i en snötäckt flermiljonersstad och inga kommunikationsmöjligheter... Det här lär bli en intressant utmaning, hjärnan går redan på fullvarv :)
 
Oscar, var inte meningen att ställa till det... ;) Skall bli intressant att se resultatet...

Bilden på din analys kommer nog snart... läste upp anlysen för frugan och hon fick precis samma bild i huvudet som jag... :D
 
Jag har en lillebror

som heter Lars. ”Lasse Lasse liten, värden är så stor” fick han höra många gånger. Tur att han inte skall vara med på bilden. Vi bor 1 1/2 timmes bilväg från varandra numera.

Varför trillar inte bitarna på plats? Det är jämt såhär. Idé på idé föds men det faller alltid på att någon eller några detaljer inte stämmer.

Förflyttningsbegränsad är jag också just nu men cykeln funkar ju fortfarande förståss. Lite jobbigt att cykla miltals bara för ett par bilder:)

Färdiggnällt!!! Nu är det helg. God mat och vin. Sedan är alla bekymmer borta, i alla fall idag...

Ha en trevlig helg.

/AnWi
 
Vet inte vad jag fick det där med Lasse liten från. Han skall ju som sagt inte vara med.
Din analys sitter på kylsåpet. Jag har bilden i huvudet, och behöver väl egentligen bara lite sol för att få till det. Men ack så banalt! Ska fundera lite mer och se om jag kan få till något bättre. Kanske lite kinamat och ett glas rött kan ge inspiration.
Trevlig helg på er alla från mig också!
 
Nemesis skrev:
Oscar, var inte meningen att ställa till det... ;) Skall bli intressant att se resultatet...

Heh, ingen fara...ju större utmaning desto roligare...men jag tvingas nog att tolka vissa element i en ganska vid mening om jag ska få till en färgglad skog. Färglösa människor finns det dock gott om här :)
 
Annelie: Så klart att du ska ha den svåraste analysen, man vill ju inte själv vara den som får det:)
Men allvarligt, jag tyckte den var ganska "snäll". I vilket fall så kom den helt automatiskt när jag såg bilden. Det ska bli sååå spännande att se vad du kommer fram till.

Jag tycker du var ganska ordentlig i din analys till mig. Känns inte omöjligt, men inspirerande, och så är det helg, här ska nötas på kameran!

PS: Min analys är nog långt i från bokstavlig, så borra inte ned dig för djupt i beskrivningen.
 
Senast ändrad:
Så tyst det är...

Beror det på att alla tänker frenetiskt, skapar och förkastar idéer och fotografier?!

Hoppas de ljusare kvällarna lättar sinnet och ger fler fotografingsmöjligheter.

Igår tog jag min bild. I alla fall den bild jag tror jag skall publicera. För första gången är jag i tid men trycket släpper inte ändå, det kanske finns något att förbättra och tänk om ingen gillar förslaget...

Än är det "lång" tid kvar innan månadsskiftet.

Lycka till:
/Anders
 
Re: Så tyst det är...

AnWi skrev:
Beror det på att alla tänker frenetiskt, skapar och förkastar idéer och fotografier?!

Hoppas de ljusare kvällarna lättar sinnet och ger fler fotografingsmöjligheter.



Ja, det är ju det där med "solens ihärdiga strålar". Tre dagar har gått med blytung himmel, men än finns ju chansen.
 
Imorgon tar jag med mig kameran för att se om de linjer jag funderar på stämmer överens med min analys. I så fall kanske jag kan kompencera förra omgångens för sent inlämnade bild med att vara först denna...
 
Klar...

Förra gången fastnade jag totalt i en omöjlig idé och så bidde det ingen bild alls. Den här gången hade jag tänkt mig en bild av en övergiven hund. Men jag känner ingen hund ... och ärligt talat är jag lite hundrädd också ... så det hade nog inte blivit så bra.

Så nu blev det en helt annan bild.

//Cilla
 
Det var inte meningen att springa förbi dig på målsnöret Jonas! Men det är fasligt skönt att vara klar skall jag säga. : )
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.