Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

demonstrationer i skåne

Produkter
(logga in för att koppla)

sanna.månsson

Ny medlem
hejsan! jag tänkte sätta igång med att fotografera politikrelaterade ämnen. så om det finns någon som vet om det kommer att ske en demonstration inom den närmaste tiden någonstans inom skåne (ämnet spelar absolut ingen roll, jag är intresserad av alla former av demonstrationer), så får ni gärna kontakta mig.
om ni är intresserade så får ni gärna även hänga med och göra mig sällskap.

Hej !

November brukar vara en bra demonstrationsmånad.
Såg något plakat om demonstration (antirasistisk)
den 13:e i Malmö - kan återkomma med fler detaljer.

Även om det inte förekommer 30:e novembertåg längre i Lund brukar det vara antirastiska tåg där både den dagen och i samband med minnet av kristallnatten. Mitt minne sviker mig något om när kristallnatten var. Kan vara den 13:e

Det här låter intressant. Tror man kan fånga många känslor på just demonstrationer.
Har inget själv att tipsa om men kommer följa denna tråden och hoppas nån annan gör det :)

Samåkning kanske är intressant i vissa fall?

/Peter

Affischen som jag såg om demonstrationen den 13:e var nerriven så jag har inte kunnat återkomma med fler detaljer.

Någon mer än jag som har vägarna förbi Lund idag (30:e november)?

På span efter demonstranter.

Läste dagens Sydsvenska - verkar vara slut med demontstrationer den 30:e

Tydligen har man något som heter Ljusets Stad.

Vet ej vad det är - kanske värt att fota ?

Det brukar finnas några personer som tar sig till de lokala statyetterna/monumenten och lägger en krans. Ibland verkar det som om ordningsmyndigheten ganska förtegen vad gäller 30 november arrangemang i Lund.

För att motverka 'bus' på stan kommer bl.a. diverse små arrangemang att hållas i Lundagård och trakten däromkring. T.ex. ska en kör (m.a.o. en grupp människor som sjunger) gå från plats till plats och förhoppningsvis dämpa eventuellt 'bus'. Detta ska börja vid 17:30 tiden om jag inte blivit felinformerad.

Tror nog att det kommer att bli en lugn kväll i Lund.

Djurrättsrörelsen är ganska så aktiv nere i Skåne med mycket demonstrationer/protester mot bl a pälsindustrin/pälshandlare... Kanske kan vara något?

Kan rapportera att det gick lugnt och sansat till i Lund den 30:e november (2004).

Kransnedläggning skedde utan komplikationer på sen-eftermiddagen. Under kvällen kom spridda skaror av båda gamla och unga människor till Stortorget där diverse eld-konster samt musik erbjöds tillsammans med kaffe och lussebullar.

Bilder följer...

Bilagor

• crw_3922-max400.jpg
    crw_3922-max400.jpg
    40.6 KB · Visningar: 140
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar