Annons

Datahaveri,2 hårddiskar utslagna på 1 gång !!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Problemet när du lämnar in det på garantin så rekonstruerar dom inte ditt data, så om du vill ha datat kvar, så får du lämna in dom till ett företag som flyttar över magnetskivan till en annan "case" och sedan flyttar datat till en ny disk, Detta gjorde jag med en jobb disk som hade rasat där vi hade slarvat med backupen, detta kostade oss 35000+moms Det finns folk som gör det mycket billigare.

http://www.stockholm.bostream.se/lasse.ahlberg/

Där har du en.

Vi använde oss utav www.aurora.se

Eftersom IBM är känd att ha mycket fel så blir förmodligen detta billigare, det som vart så dyrt för vår räkning var att vi hade en rasad disk som är svår att få tag i vilket gav oss som ända möjlighet att köpa en likadan begagnad på en auktionssite för 300$.

Det är ju lite intressant hur kategoriska uttalanden kan komma till, var har ni den understödjande statistiken och faktan som säger att IBM som märke är dåligt.

Får några år sedan var det Western Digital som var kända för precis dessa saker, ytterligare en stund innan var det Seagate's IDE-diskar. Och Maxtor har också suttit i den fällan. Förrutom personliga upplevelser så är det väldigt lite fakta som jag någonsin sett altså.

Men så klart, det finns ju snart ingenting som går att köpa. Det är Fokusfel på Canon, Nikons kameror saknar batterigrepp, Fujis sensorer suger. Ford har exploderande däck, Mercedes bilar välter, Volvo ger för mycket strålning. Ikea säljer saker som är farliga för bebisar, osv, osv, osv.

IBM är nog de som levererar det absolut sämsta diskarna.

Eftersom IBM är känd att ha mycket fel så

Bjorre skrev:
Problemet när du lämnar in det på garantin så rekonstruerar dom inte ditt data, så om du vill ha datat kvar, så får du lämna in dom till ett företag som flyttar över magnetskivan till en annan "case" och sedan flyttar datat till en ny disk, Detta gjorde jag med en jobb disk som hade rasat där vi hade slarvat med backupen, detta kostade oss 35000+moms Det finns folk som gör det mycket billigare.

http://www.stockholm.bostream.se/lasse.ahlberg/

Där har du en.

Vi använde oss utav www.aurora.se

Eftersom IBM är känd att ha mycket fel så blir förmodligen detta billigare, det som vart så dyrt för vår räkning var att vi hade en rasad disk som är svår att få tag i vilket gav oss som ända möjlighet att köpa en likadan begagnad på en auktionssite för 300$.

Kostanden blir väldigt beronde på vad som rasat i disken, är det något läshuvud (det hörs när disken går igång) så blir det dyrt som du beskrev. Har man tur så är det kontrollerkortet på disken och då kan man klara sig runt 1000-lappen, ännu billigare om man gör det själv.

Visst har IBM fått en hel del kritik, en massa gnäll i alla möjliga forum osv. Det får var och en tolka som man vill. Men flera stora internet säljare slutade (tillslut) att sälja IBM diskar, för att det var för många som krånglade och skickades tillbaka. Det är statistik i någon mening, fast man kan vrida på det och säga, om väldigt många köpte IBM, så är det självklart att många fler skickas tillbaka på retur pga problem :)
Jag minns inte hur debatten slutade, det krig som pågick mellan datoranvändarna, internet säljarna och alla mot IBM, kanske att IBM sålde bort sin disktillverkning eller nåt i den stilen.

Jag minns att för ett tag så fanns det statistik på antalet retur på vissa försäljares hemsida, så fick konsumenten själv dra slutsatsen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar