Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp hårddiskkrasch!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Hårddisken lever igen!


...
Nu håller jag på att säkerhetskopiera hårddisken och det uppkommer då en annan fråga. Är det någon som kan rekomendera en extern USB hårddisk på > 120Gb för att göra regelbunden backup? Har kollat lite på nätet och de externa USB-hårddiskarna får ju ganska dåliga omdömen tyvärr. Några förlslag på fungerande alternativ?
...[/B]


Du kan även titta på Lacies externa S-ATA diskar. De finns nu i storlekarna, 74 GB, 160 GB, 250 GB och 400 GB. Bl.a. Dustin säljer diskarna och du får nu även med ett internt kontrollerkort till din dator som du ansluter upp till 2 externa diskarna till. Priset är från 1695 kr och upp, inkl kontrollkort.

Se här: http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010073151

Fördelen med S-ATA är att de är avsevärd snabbare än USB/FW. Du kan likagärna använda som som vanliga arbetsdiskar.


Mvh
Tor
 
Epilog

Jag kunde få tillbaka en del utav mina förlorade data och har nu köpt en LaCie Porche 250GB extern USB hårddisk som jag kör backup på regelbundet. Tacka alla för er hjälp.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.