Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Dammrengöring
- Trådstartare Punkk
- Start datum
quarc
Aktiv medlem
Nej jag hade en stor blaffa i veckan, större än jag någonsin haft. Skakomojen lyckades inte bli av med den, men en lätt blåsning och den försvann. Förhoppningsvis lämnade den kameran eller fastnade i kletet. Jag tror ändå skaket håller unden en del, men ibland behöver man blåsa som förr.Punkk skrev:
Jaha, då har man testat spegelupplåsningen på k10d! Det tog inte speciellt länge att få damm som inte skakmojjen lyckades vibrera bort :-(
quarc
Aktiv medlem
Nej, jag har inte slagit på det. Tycker inte det borde behövas. Samtidigt kan det kanske vara en god idé så inte damet hinner få tid att riktigt fastna. Kanske testar att slå på det, men problemet är att jag är en sån där som slår av och på kameran hela tidan, så den skulle ju få gå 100 ggr på en fotovända....man vill ju inte slita ut den.Punkk skrev:
Japp, den är nog bara att konstatera att sensorskaken inte räcker för allt. Kör du skakning vid uppstart?
Punkk
Avslutat medlemskap
Jeppe skrev:
Är det på sensorn då? Eller är det i sökaren?
Jag hade inte kameran länge nog för att undersöka hur effektiv funktionen är.
Den försvann för mig också vid blåsning.
quarc
Aktiv medlem
På sensorn.Jeppe skrev:
Är det på sensorn då? Eller är det i sökaren?
Jag hade inte kameran länge nog för att undersöka hur effektiv funktionen är.
quarc
Aktiv medlem
En trevlig funktion skulle vara om den höll koll åp datumet så den körde dammskaken vid tillslag en gång om dagen till exempel.quarc skrev:
Nej, jag har inte slagit på det. Tycker inte det borde behövas. Samtidigt kan det kanske vara en god idé så inte damet hinner få tid att riktigt fastna. Kanske testar att slå på det, men problemet är att jag är en sån där som slår av och på kameran hela tidan, så den skulle ju få gå 100 ggr på en fotovända....man vill ju inte slita ut den.