Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dags för STHLMträff snart!

Produkter
(logga in för att koppla)
Kommer några av mina bilder. Har dem offsite då fotosidans upplösnings krav patetiska.

FS_big.jpg

FS_big-2.jpg

FS_big-3.jpg

FS_big-4.jpg

FS_big-5.jpg

FS_big-6.jpg

FS_big-7.jpg

FS_big-8.jpg

Tack för en trevlig dag :)

Fina bilder ni har lagt ut, jag har inte hunnit att redigera några av mina ännu.

//Daniel

Några snabbt redigerade bilder...

Bilagor

• IMG_0791x.jpg
    IMG_0791x.jpg
    44.1 KB · Visningar: 125
  • IMG_0800x.jpg
    IMG_0800x.jpg
    89.4 KB · Visningar: 126
  • IMG_0826x.jpg
    IMG_0826x.jpg
    85 KB · Visningar: 121
  • IMG_0833x.jpg
    IMG_0833x.jpg
    29.1 KB · Visningar: 126
  • IMG_0854x.jpg
    IMG_0854x.jpg
    33.1 KB · Visningar: 125
Blixtrapport.
Jag orkade inte rota rätt på ett bladmått i lördags, och idag har jag skjutit med ett annat hus. Men när Jon nu frågade hur det gått, gick jag ner och hämtade samt rengjorde ett bladmått (vilket jag bedömde vara rätt verktyg). Jag valde att använda 0.25 mm då det kändes tunt nog, men samtidigt inte lika vekt som de klenare dimensionerna. Det var ändå inte en enkel operation, då toleranserna är väldigt små, och koniskheten på pinnarna är ganska spetsig, krävdes det en hel del kraft och lirkande för att komma förbi de yttre pinnarna, väl förbi handlade det om mer kraft, men till slut släppte låspinnen och jag fick av blixten.

Blixt och kamera fungerar fortfarande, dock sitter blixtskon på kameran nu lite löst (verkar ha släppt på höger sida). Jag ser inte detta som något större problem, såvida detta inte gjort kameran otät. Skall kolla närmare på det.

Jag har nu klippt av pinnen på blixten, samt även gjort detsamma med min 360-blixt. Jag borde väl göra det även på min gamla 500, men den har jag inte använt på länge så vet inte riktigt var jag har den.

Ett tips är att kolla era blixtar och fundera på om ni behöver en låspinne.

Hur läskig ser inte jag ut att vara på den här bilden...

Jag måste berätta att jag fick låna Jons fisheye och var tvungen att testa hur självporträtten blev vid närgränsen :).

... och hur blev den, Joel? Jag lägger upp en annan på dig så länge:

Bilagor

• 090606_IMGP2989.jpg
    090606_IMGP2989.jpg
    93.9 KB · Visningar: 149
Blixtrapport.
Jag orkade inte rota rätt på ett bladmått i lördags, och idag har jag skjutit med ett annat hus. Men när Jon nu frågade hur det gått, gick jag ner och hämtade samt rengjorde ett bladmått (vilket jag bedömde vara rätt verktyg). Jag valde att använda 0.25 mm då det kändes tunt nog, men samtidigt inte lika vekt som de klenare dimensionerna. Det var ändå inte en enkel operation, då toleranserna är väldigt små, och koniskheten på pinnarna är ganska spetsig, krävdes det en hel del kraft och lirkande för att komma förbi de yttre pinnarna, väl förbi handlade det om mer kraft, men till slut släppte låspinnen och jag fick av blixten.

Blixt och kamera fungerar fortfarande, dock sitter blixtskon på kameran nu lite löst (verkar ha släppt på höger sida). Jag ser inte detta som något större problem, såvida detta inte gjort kameran otät. Skall kolla närmare på det.

Jag har nu klippt av pinnen på blixten, samt även gjort detsamma med min 360-blixt. Jag borde väl göra det även på min gamla 500, men den har jag inte använt på länge så vet inte riktigt var jag har den.

Ett tips är att kolla era blixtar och fundera på om ni behöver en låspinne.

OT: Inte sugen på en sån här Pentax? http://www.engadget.com/2009/10/25/pentaxs-limited-edition-korejanai-k-x-dslr-reminds-us-of-harleq/ hehe

Tack för en massa trevligt "whatever" igår kväll! :) Hann inte med Djurgården på dan, men lite gatufoto på väg till kvällens matställe och nöje. Här kommer lite bilder.
1. Att titta på folk när man fikar...
2. Snart är det jul...

Bilagor

• IMG_8463.jpg
    IMG_8463.jpg
    61.4 KB · Visningar: 143
  • IMG_8467.jpg
    IMG_8467.jpg
    86.5 KB · Visningar: 143
Några till...
1. Några av alla saker man kan handla i Gamla Stan...
2. Att stå utanför och smygfota...

Bilagor

• IMG_8475.jpg
    IMG_8475.jpg
    58.6 KB · Visningar: 138
  • IMG_8478.jpg
    IMG_8478.jpg
    52.1 KB · Visningar: 139
Detta var dagens fångst för mig.. Ses igen!

Bilagor

• zombie 007.jpg
    zombie 007.jpg
    69.8 KB · Visningar: 137
  • zombie 014.jpg
    zombie 014.jpg
    31.7 KB · Visningar: 137
  • zombie 003.jpg
    zombie 003.jpg
    62.6 KB · Visningar: 136
  • zombie 013.jpg
    zombie 013.jpg
    42.1 KB · Visningar: 136

Jag tror faktiskt den där är ett skämt :) Däremot tycker jag idén med färger är god. Det riktar sig huvudsakligen till den oerhört köpstarka gruppen ogifta unga kvinnor på hemmamarknaden, men att några kommer att finnas även på den globala marknaden skapar väl om inte annat rubriker. Jag antar du känner till den här:
http://www.tidningenfoto.se/Sites/Foto/Default____23524.aspx?DataID=72672

De sålde nog inte så mycket av den, men de fick not mer presstäckning för mindre pengar än vad annonser skulle kostat :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar