Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Dags för STHLMträff snart!
- Trådstartare janne_145
- Start datum
janne_145
Aktiv medlem
Nopp måste logga in.
Syns detta då? http://www.bildalbumet.se/gallery.php?i=46bf66a1e0c4e30894beb9457c39fd13
quarc
Aktiv medlem
Funkar bra. Har inte sett denna siten förut så jag testade med att lägga upp lite av lördagens bilder där jag också:
http://www.bildalbumet.se/gallery.php?i=7a02e6edb36b697cc31758d6a59507a8
janne_145
Aktiv medlem
Funkar bra. Har inte sett denna siten förut så jag testade med att lägga upp lite av lördagens bilder där jag också:
http://www.bildalbumet.se/gallery.php?i=7a02e6edb36b697cc31758d6a59507a8
Cool Jag googlade fram den. Aldrig sett den jag heller.
J0£L
Aktiv medlem
Snyggt jobbat, alla! Joel, du blev lite polare med kusen, va?
Jodå, eftersom det var JAG som kom på att man kunde locka till sig hästarna med lite gräs så fick jag all uppmärksamhet av honom . Efter det är vi bundisar vettu.
J0£L
Aktiv medlem
Joel fixar självporträtt
Hur läskig ser inte jag ut att vara på den här bilden...
Jag måste berätta att jag fick låna Jons fisheye och var tvungen att testa hur självporträtten blev vid närgränsen .
quarc
Aktiv medlem
Blixtrapport.
Jag orkade inte rota rätt på ett bladmått i lördags, och idag har jag skjutit med ett annat hus. Men när Jon nu frågade hur det gått, gick jag ner och hämtade samt rengjorde ett bladmått (vilket jag bedömde vara rätt verktyg). Jag valde att använda 0.25 mm då det kändes tunt nog, men samtidigt inte lika vekt som de klenare dimensionerna. Det var ändå inte en enkel operation, då toleranserna är väldigt små, och koniskheten på pinnarna är ganska spetsig, krävdes det en hel del kraft och lirkande för att komma förbi de yttre pinnarna, väl förbi handlade det om mer kraft, men till slut släppte låspinnen och jag fick av blixten.
Blixt och kamera fungerar fortfarande, dock sitter blixtskon på kameran nu lite löst (verkar ha släppt på höger sida). Jag ser inte detta som något större problem, såvida detta inte gjort kameran otät. Skall kolla närmare på det.
Jag har nu klippt av pinnen på blixten, samt även gjort detsamma med min 360-blixt. Jag borde väl göra det även på min gamla 500, men den har jag inte använt på länge så vet inte riktigt var jag har den.
Ett tips är att kolla era blixtar och fundera på om ni behöver en låspinne.
Jag orkade inte rota rätt på ett bladmått i lördags, och idag har jag skjutit med ett annat hus. Men när Jon nu frågade hur det gått, gick jag ner och hämtade samt rengjorde ett bladmått (vilket jag bedömde vara rätt verktyg). Jag valde att använda 0.25 mm då det kändes tunt nog, men samtidigt inte lika vekt som de klenare dimensionerna. Det var ändå inte en enkel operation, då toleranserna är väldigt små, och koniskheten på pinnarna är ganska spetsig, krävdes det en hel del kraft och lirkande för att komma förbi de yttre pinnarna, väl förbi handlade det om mer kraft, men till slut släppte låspinnen och jag fick av blixten.
Blixt och kamera fungerar fortfarande, dock sitter blixtskon på kameran nu lite löst (verkar ha släppt på höger sida). Jag ser inte detta som något större problem, såvida detta inte gjort kameran otät. Skall kolla närmare på det.
Jag har nu klippt av pinnen på blixten, samt även gjort detsamma med min 360-blixt. Jag borde väl göra det även på min gamla 500, men den har jag inte använt på länge så vet inte riktigt var jag har den.
Martin Gunnarson
Aktiv medlem
Jag måste berätta att jag fick låna Jons fisheye och var tvungen att testa hur självporträtten blev vid närgränsen .
Bäst att följa upp med en annan bild där du ser glad ut;-)
Bilagor
jido
Aktiv medlem
... och hur blev den, Joel? Jag lägger upp en annan på dig så länge:
Bilagor
janne_145
Aktiv medlem
Blixtrapport.
OT: Inte sugen på en sån här Pentax? http://www.engadget.com/2009/10/25/pentaxs-limited-edition-korejanai-k-x-dslr-reminds-us-of-harleq/ hehe
leoni72
Aktiv medlem
Tack för en massa trevligt "whatever" igår kväll! Hann inte med Djurgården på dan, men lite gatufoto på väg till kvällens matställe och nöje. Här kommer lite bilder.
1. Att titta på folk när man fikar...
2. Snart är det jul...
1. Att titta på folk när man fikar...
2. Snart är det jul...
Bilagor
quarc
Aktiv medlem
OT: Inte sugen på en sån här Pentax? http://www.engadget.com/2009/10/25/pentaxs-limited-edition-korejanai-k-x-dslr-reminds-us-of-harleq/ hehe
Jag tror faktiskt den där är ett skämt Däremot tycker jag idén med färger är god. Det riktar sig huvudsakligen till den oerhört köpstarka gruppen ogifta unga kvinnor på hemmamarknaden, men att några kommer att finnas även på den globala marknaden skapar väl om inte annat rubriker. Jag antar du känner till den här:
http://www.tidningenfoto.se/Sites/Foto/Default____23524.aspx?DataID=72672
De sålde nog inte så mycket av den, men de fick not mer presstäckning för mindre pengar än vad annonser skulle kostat