Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dags att byta

Produkter
(logga in för att koppla)
d7000 är en mkt fint hus. Denna är bättre än d90 på flera sätt. Bl. a. är iso prestandan 1/2 stop bättre hos d7000, dvs liknade brusnivå fås då vid t ex iso 3200 med d7000, som vid iso 2400 med d90.
 
Okej!

Jag har ju varit jättenöjd med min D90 så då blir nog D7000 ännu lite bättre.
Det lutar åt det just nu iaf, ska fundera lite mer. Blir ju isåfall att köpa ett nytt batterigrepp men annars passar väl allt som jag använt till D90 ? Blixtar ? Fjärrutlösare ? Studiotillbehör ? m.m
 
Sälj allt du har och köp en D700 alt D800. Du kommer hamna där ändå, förr eller senare.
Varför skulle hon hamna där förr eller senare?

Ryktas om en Nikon D400 med grym isoprestanda vilket lär göra ett byte till FX mindre nödvändig. Kanske får denna en 24MP sensorn med ett högisoläge (nerskalat till färre pixelantal vid drift) som ger liknade isoegenskap som dagens D3s. Detta är ju bara spekulationer än så länge. Fast en d7000 ligger inte så himla långt ifrån en d700 gällandes isoprestanda (lite mer än ett stops skillnad, men för samma skärpedjup med d700 måste man blända ner ett stop)...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.