ANNONS
Annons

Dags att byta kamera

Produkter
(logga in för att koppla)
Bra att du förtydligar detta. När jag i mitt långa inlägg ovan skrev att A700 "har också fler funktioner, men är trots detta enklare och snabbare att jobba med än A300/A350", så kan detta lätt missförstås. Jag menade förstås inte alls att A300/A350 skulle vara komplicerade och långsamma att jobba med... Detta var enbart i jämförelse med Sony A700, vilken ju ergonomiskt är vida bättre att jobba med än någon annan DSLR på marknaden (med undantag av KM Dynax 5D/7D). A300/A350-modellerna är i sin tur enklare och snabbare att jobba med än någon av de andra kamerorna i sitt marknadssegment, förutom att D40/D40x/D60 kan vara ännu något enklare. Men det beror väl mest på att de nästan inte kan någonting...

Bäste Gunnar karlsson.behöver någon form av tröst.Du skriver med all rätt gott om Km 5D/7D.är själv KM5D ägare.Får börja några år tillbaka i tiden.Minolta släppte ju en så kallade långzoomarserie avkompakter under flera år.Och som fick goda vitsord.Men när dom på slutet lite snabbt släppte en 6Mp.Så märkte testfolket ingen skillnad mot den tidigare 5Mp kameran.Snart skulle Sony ta över.Men 7D/5D dök upp.KM5d är Makalöst trevlig att jobba med.Går det inte till och med att ställa in kelvingrader,Foto tyckte det var överkurs(det år ju en minolta) ANG.trösten i början hur vänlig man än vill vara mot märket.Så fick inte minolta tilldet ordentligt med 6Mp-sensorn.Nikon D50 och även dåtidens Pentax var skarpare.Förlåt Minolta.Men kameran tar godkända bilder ialla fall även du Gunnar måste ha observerat detta.Detta har hela tiden gnagt i mej att minolta slarvade lite där.Just PGA av att hanteringen är nästan klockren,inställningsmöjligheterna motsvarar mycket dyrare kameror.Men sensorn.Rädda min oro Gunnar eller förklara.MVH.Bengt.
p

Tack för dina informativa inlägg, Gunnar! Nu blev jag ju lite mer sugen igen på att uppgradera... :)

Får jag fråga, vilka funktioner är det som du tycker är mer svårjobbade på A300/350 än på 5D? (Jag har inte testat några av Sonys nyare kameror, så jag vet inte alls hur de är.)

Tack!

Pia

Väl bekomme!

A300/A300 är inte i och för sig mera svårjobbade än 5D/7D. Jag syftade på att när det gäller 5D/7D så kan man ställa in alla funktioner direkt. När det gäller Sonys instegskameror (som de lite oegentligt kallas för - de ligger ju i ett segment ovanför detta) så kan man göra detta med de flesta funktionerna. Du tappar också lite funktioner som t.ex. spegellås, exponeringskompensationen är +-2 steg istället för +-3 steg och 7D har en större och ljusare sökare. Vill du inte tappa någonting så får du gå upp till Sony A700.

Även jag har en 5D som har tjänat mig väl, även om jag haft ganska mycket krångel med den. Men jag kommer ju i alla fall fortsätta på SONY spåret eftersom jag har ett bra objektiv och blixt redan.
Men det jag undrar är om det finns några rykten/indikationer på någon uppföljare till A700. Skulle ju vilja ha A700 fast med LiveWiev. Har använt brorsans A350 och tycker att LW funkar fint så det vore ju trevligt.
Annars så blir det nog att köra på en A300, eller va tycker ni experter? Är det ett för litet kliv att byta från 5D till A300? Svårt det där tycker jag...

Jag tror inte det kommer en ny A700 på ett tag ... Minst 6 månader iaf.

Inom 6-12 månader då kanske det kommer en 700 mkII

Bäste Gunnar karlsson.behöver någon form av tröst.Du skriver med all rätt gott om Km 5D/7D.
...
p

Trodde först att du menade att det var jag som skulle behöva någon form av tröst. :)
Men det behövs inte för min del. Är så nöjd över att jag valde ett system där jag kan ha råd att skaffa en uppsättning förstklassiga objektiv för en bråkdel av vad det skulle kosta till alla andra system. Och antiskakfunktionen fungerar ju på alla objektiv.

Ifall du behöver tröstas, så är min första fråga: Beror det på att du är missnöjd med dina bilder, eller beror det på allt vad du har läst om att fler pixlar är så väldigt mycket bättre?
I det förra fallet så måste det i så fall bero på att du ofta gör mycket kraftiga delförstoringar. I det senare, så hav tröst! 6 Mp räcker mycket gott till de bildstorlekar som de flesta håller sig inom. Och ifall du ska se HELA bilden så räcker det till hur stora bilder som helst! Ju större de blir, ju mer måste du ju backa. Det är enbart ifall du gör en jätteförstoring och går fram och tittar på den på nära håll som du kan se en viss skillnad på 6 och på 10 Mp. Och den skillnaden är faktiskt inte så där jättestor. Ofta har objektivets kvalitet större betydelse. Ska du se en tydlig skillnad får du gå upp till 14 Mp, som Sony A350 har (då förutsatt att du har bytt till ett objektiv av högre kvalitet - med kitobjektiven ser du knappast någon skillnad på 6 och på 14 Mp).

Du kan också trösta dig med att när det gäller färgåtergivning så har 5D/7D marknadens bästa.

Vill du ha verklig tröst så gå in på www.dyxum.com. Där hittar du mängder av fantastiska bilder, och en hel del av dessa är tagna med 5D/7D.

När det sedan gäller bilder som ska betraktas på nätet, så går det inte att se någon skillnad på ifall dessa är tagna med 10, med 6 eller med bara 1 Mp, ifall man ska se hela bilden. Och det är väl ändå BILDEN som är syftet? Vilket är något som alla dessa pixelräknare beklagligtvis fullständigt har glömt bort... :)

Inte fasiken behöver du tröstas! Ut och plåta! Din kamera duger alldeles utmärkt.

Och tycker du inte det så får jag väl i så fall råda dig till att köpa Sonys flaggskepp som lär presenteras under nästa månad. A900 (eller vad den kan komma att kallas) har en sensor på 24,6 Mp, men framförallt så är det en fullformatare. Och där kommer skillnaden att märkas. Den är kapabel att ge bättre bildkvalitet än någon annan APS-C kamera, oavsett pris. Återigen förutsatt att man använder objektiv med hög optisk kvalitet.

Tröstad

Tackar för svaret.Prisbilden du mämner för minoltakameror + objektiv.Var anledningen till att jag kom in på fotograferingens ädla konst.Det började med Konica,på 80 talet vart det minolta tror det var generation 2 av autofokus som kom i min hand.1995 köpte jag Dynax 7000si,jag håller den i handen nu med extra grepp och allt en förbaskat trevlig kamera.Köpte mig 50 1.7 ock bildkvaliten var räddad.kitobjektivet som följde 80-tals modellen var allt annat än bra. Tänk om man kunde konvertera om den till digitalt.Något som jag finner lite märkligt med KM5D är att när jag förstorar upp många av mina bilder på datorn(min dator har 17 tums skärm) så blir dom så förvånande skarpa och detaljrika man ser varje skäggstubb(strå)En bild i halvfigur ser helt okej ut.Och så börjar jag zooma in zoomar in så mycket att jag får flytta om bilden flera gånger för att få motivet i centrum.Givetvis går det inte hur långt som helst.Min äldste bror har köpt en Canon 450(jag smutskastar ingen kamera alla märken har sina fördelar)och han har börjat skicka lite bilder till mig.Så jag har börjat att jämnföra.Har inte fått så många ännu.Ganska spännande.Det mest häpnansveckande är att i fotos upplösningstest.Skiljer det alltså ca 900 linjer.KM5D ca 1450 Canon 450 2300 linjer.teoretiskt tyckar man skillnader i bild bör vara enorma.Canons bilder är skarpa och fina med det jag hittils har hunnit titta på är jag förvånade över vad liten skillnanden är.Det skiljer ju trots allt några år i mellan modellerna,och utveklad teknik.Högre iso blir ju skillnande klart större förstors.MVH.Bengt ock tack igen.

Dom stora höjer ribban

Skall Sony kunna svara på Canon 50D.Hujeda mig vad dom öser på.Canon-Nikon vann Brusmatchen över Sony.Nu har Canon samma skärm.Brusprestandan lär vara ännu bättre.Autofokusen världsklass.Har Sony kraften..Får inte Sony bli lika bra.Samma sensor lär sitta i Nikon.Men Nikon får bättre värden.Får inte Sony bli lika bra.Tusan i mig att jag funderar.Hoppas jag har fel.Hälsn.Bengt

Äsch då.. Kamera reviewarna skriver ju då det gäller Canon samt Nikon som Hifi&Musik gör om högtalare eller High Fidelity gör om Bladdans elektronik... Nya modellen är alltid bästa någonsin.... DVS att modellen efter den förra modellen får man reda på den tidigares brister..Extremt bra journalistik det.. Sådant skall hyllas.. Hurra hurra..

Det är ju reklamkampanjer alltihopa då nya saker släpps oavsett vad det är...... Nada annat..

Däremot då man följer hur kamerafolket följer releases så kunde man lätt tro det var ett väckelsemöte och inte att folk beskådar skickligt iscensatta reklamjippon med kända ansikten och användare såsom referenser .vilka säkert ??? är totalt utan bias eller så.. Dom har säkert inte fått något (hehehe) för dom "ställer upp" inte.. Inte ens rabbat..nej nej nej..Det görs enbart på ren hobbybasis och inget annat som kan anses utgöra partiskhetsproblem..Nej nej nej...

Folk är ju euforiska...Och totalt fartblinda.. Sanslöst rent ut sagt hur okritiska kamerafolk är mot inkommande reklam. Rena snurren ju....

Mindre euforiska ser man dom är som handlat 40D för svindyra pengar helt nyligen..

Äsch då.. Kamera reviewarna skriver ju då det gäller Canon samt Nikon som Hifi&Musik gör om högtalare eller High Fidelity gör om Bladdans elektronik... Nya modellen är alltid bästa någonsin.... DVS att modellen efter den förra modellen får man reda på den tidigares brister..Extremt bra journalistik det.. Sådant skall hyllas.. Hurra hurra..

Det är ju reklamkampanjer alltihopa då nya saker släpps oavsett vad det är...... Nada annat..

Däremot då man följer hur kamerafolket följer releases så kunde man lätt tro det var ett väckelsemöte och inte att folk beskådar skickligt iscensatta reklamjippon med kända ansikten och användare såsom referenser .vilka säkert ??? är totalt utan bias eller så.. Dom har säkert inte fått något (hehehe) för dom "ställer upp" inte.. Inte ens rabbat..nej nej nej..Det görs enbart på ren hobbybasis och inget annat som kan anses utgöra partiskhetsproblem..Nej nej nej...

Folk är ju euforiska...Och totalt fartblinda.. Sanslöst rent ut sagt hur okritiska kamerafolk är mot inkommande reklam. Rena snurren ju....

Mindre euforiska ser man dom är som handlat 40D för svindyra pengar helt nyligen..

Bra inlägg vässa pennan.Du behövs.Hälsn.Bengt

I tisdags hade vi fototräff i FotoMitt och jag fick testa Oves A700 och blev förundrad - vilken stor, klar sökare och displayen var bara fantastisk. I lördags var jag in på Sony Center och fick känna på skillnaden på A200 och A700 och beställde en A700 som kändes bättre i handen och hade fler inställningsmöjligheter, och jag hade inte sett i syne för fortfarande hade den en sån där stor, klar sökare som man kunde se igenom! :eek:) Så när vi kom ut från affären sålde jag min Canon 350D som jag haft i 4,5 år, och nu väntar jag på den stora hemkomsten av min A700. Hade det varit läge för en instegskamera hade jag lätt valt A200:an - jämfört med min 350D så är sökaren på den gigantisk och displayen bara så mycket bättre plus antiskakfunktionen (som jag inte visste existerade i systemkameror när jag köpte min Canon). Jag la till lite extra och köpte till Sonys 16-105mm också och jag tror kommer att ha väldigt mycket nytta av det omfånget.

Mvh Susanne, fd Canonist numera Alpha-hona :eek:)))

I tisdags hade vi fototräff i FotoMitt och jag fick testa Oves A700 och blev förundrad - vilken stor, klar sökare och displayen var bara fantastisk. I lördags var jag in på Sony Center och fick känna på skillnaden på A200 och A700 och beställde en A700 som kändes bättre i handen och hade fler inställningsmöjligheter, och jag hade inte sett i syne för fortfarande hade den en sån där stor, klar sökare som man kunde se igenom! :eek:) Så när vi kom ut från affären sålde jag min Canon 350D som jag haft i 4,5 år, och nu väntar jag på den stora hemkomsten av min A700. Hade det varit läge för en instegskamera hade jag lätt valt A200:an - jämfört med min 350D så är sökaren på den gigantisk och displayen bara så mycket bättre plus antiskakfunktionen (som jag inte visste existerade i systemkameror när jag köpte min Canon). Jag la till lite extra och köpte till Sonys 16-105mm också och jag tror kommer att ha väldigt mycket nytta av det omfånget.

Välkommen i gänget Susanne!
Sony a700 är riktigt rolig att plåta med.

Antiskak i huset är ju suveränt likaså blixtsnabb autofokus.

Jag är också inne på en a700 men funderar på att beställa den över England (warehouseexpress).

Är det kvar någon cashback på a700? Och får man den om man köper från utlandet?

Lever A700

Med sorg ser och läser man vad händer med A700.Jag är nu inne i hjärtat av Sonyfolket.Och tråden om nya Sony A700 är slut.Inga bilder inge skryt,inge skällande efter Nikon-Canon.Storbrödernas trådar växer hela tiden med rasande fart.Vi får inte glömma att Nikon-Canon mycket tidigt tog tidningsredaktioner över hela världen med storm och fick ett starkt fäste.Viken otrolig inkomstkälla vilket underlag för forskning och framsteg.Inte lätt för pojkarna att bryta sig in där.Att sony-Pentax-Olympus-Fuji är där och nosar är fakiskt inte dåligt.Mvh.Bengt

När det gäller "skrytbilder" så vill jag helst lära mig min nya kamera först, för jag fick hem min A700 först igår och jag kan fortfarande inte riktigt fatta att menyn är så logisk, lättnavigerad och lättförstådd som den är... och det går att se skärpan och färgerna i bilden på displayen! Och vilken skärpa från ett så kallat "kitobjektiv"?! Det är helt obeskrivligt otroligt! Ja, nog är det dags att byta kamera alltid - till SONY! ;o)))

Med sorg ser och läser man vad händer med A700.Jag är nu inne i hjärtat av Sonyfolket.Och tråden om nya Sony A700 är slut.Inga bilder inge skryt,inge skällande efter Nikon-Canon.Storbrödernas trådar växer hela tiden med rasande fart.Vi får inte glömma att Nikon-Canon mycket tidigt tog tidningsredaktioner över hela världen med storm och fick ett starkt fäste.Viken otrolig inkomstkälla vilket underlag för forskning och framsteg.Inte lätt för pojkarna att bryta sig in där.Att sony-Pentax-Olympus-Fuji är där och nosar är fakiskt inte dåligt.Mvh.Bengt

Jisses.. "storebröderna"..Dom dyrkar ju en "Brutus" som gör reklamfilm för Canon....Reklamfilm.!. Smaka på den.Reklamfilm......Och anser sig ändå vara opartisk och totalt neutral.Jojust.. Det är säkert som så.. För ingen i denna tråd där detta avhandlas ifrågasätter ens ett ord....

Samt Han bloggar i Foto ... vilket är husgudsblaskan nr 1 som allllldriig skulle vara partisk samt biast..Nej nej....Och ingen har förmodligen hört talas om ordet "jäv" någonsin i dessa mångsidiga dyrkanstrådar fulla med olyckliga 40D mäniskor som knappt kan sova för deras kamera numera är ""Den där mellankameran som försvann utan prestíge kvar"" ..

Folk funderar på sälja allt dom har för skaffa sig den nya 50D....Fast dom har en bra kamera redan i sina 40D.. Men just.. 40D är hopplöst "ute".. omodern.. totalt ifrånåkt av den nya.. Det går ju bara inte fota med en så prestiglös gamal kamera....Många av Canonfolket påminner en hel del av döttrar 8 - 13 - 22 år.. Där skall det bytas märke vartefter modet går o kommer.. Inte PGA behov.. Nej modet..

Jag tror helt enkelt Sony/minoltafolket håller sig aningen mer jordnära bara..

Tittar man här på Sonydelen så ser man folk med gamla Minoltor som nu är flera modeller gamla undrar om dom ens slitit sina kameror så mycket så det är vits att ens tänka på byta.Samt dom är så nöjda med sina gamla kameror... Inget modenyckande där inte..

Men klart.. Byggs det en kamera som ger bilder liv nu samt om xx antal år förstår man folk inte springer benen av sig för en ny..Medans andra letar den heliga gralen i microskop för att se varenda pixel eller microbrus där är.

Fattar alvarligt talat inte hur stora skärmar dessa har som skall ha så stora bilder att se på så dom ens kan se pixlarna i naturlig storlek. fullstor då menas..Finns det så stora skärmar ens?.??.För att inte tala om fotoalbummen då.. Jisses.. Rena rama affischstorleken . Jadet räcker inte ännu större blir bilderna ju i fotoalbumet.... Hur sjutton ställer man sådana i bokhyllan tro..Hmmm??.

Dessutom bygger ju Canons affärside på att folk skall byta.. Därigenom säljs dom gamla ut beg till nya Canonister som sedan köper nya som sedan säljer märket en gång till vid återvinningen av den gamla igen.. osv osv.. Så blir säljkåren större o större och numera är den jättestor...

Det lustiga är att det är det i dom högre nivåerna det blir surr.....1000D tex har hitils passerat som en svag bris i sensationshysterin..Till o med Nikon D40 är mer omtalad ju i topicarna här o var trotts sin ålder......Skulle inte handlarna testarna lyfta fram 1000d skulle den försvinna obemärkt snudd på....

Så sitter andra användare till andra märken såsom Minolta (sony) och njuter helheten med färgerna som brusar o bubblar i skärmarna med bilderna i naturlig storlek så man kan se helheten.Eller i normalstora fotoalbum....Samt dessa ser prestigen samt glädjen i att deras gamla väl inslitna kamera ännu ger goa färger o livfulla kontraster..
Som sagt.. Aningen mer jordnära det...Så byts det då behovet säger det är dax..

nej jag tror vi beskådar ett oroligt företag som nu gör allt för "blåsa upp trupperna" med så stora fanfarer där går... Sony var nog det sista företaget dom hoppats ta steget in i systemkameradavdelningarnas värld.. Till o med Nikon D90 är det relativt tyst om egentligen..

Föresten..
Kan ni tänka er om en kamerareklamfilmsnubbe som arbetar för Sony skulle blogga i en tidning.. samt skriva upp sonykameror.samtidigt påstå han skriver endast för sig själv..inte för Sony som han filmar för... Ojojoj.. Nikon samt Canonfolket skulle fullkomligt mosa den topicen som handlade om sonys senaste pga jävsituationen som där skulle föreligga...Om kameran var bra eller inte skulle inte ens få höras ut... Jävgrejen skulle rakt av slå ihjäl kameran direkt....

Äsch.. Jordnära smakar bäst.. Dessutom blir fallet inte så tungt då kameramodellerna byts ut då man inte aggerar enbart utifrån modenyckerna samt larvid prestige..Klart billigare samt nyttigare för nattsömnen dessutom..

Flinar glatt....Men klart.. Jag har en Sony.. Det gör en glad ju..

... I lördags var jag in på Sony Center och fick känna på skillnaden på A200 och A700 och beställde en A700 ... Jag la till lite extra och köpte till Sonys 16-105mm också och jag tror kommer att ha väldigt mycket nytta av det omfånget.

Välkommen i gänget! Tillåt mig tipsa om några sajter som är matnyttiga Minolta/KonicaMinolta/Sony specialare:

dyxum.com, mhohner.de och Gary Friedman. Dyxum är ett forum för A-mount SLR/DSLR, Michael Hohner driver den i mitt tycke bästa tekniska referens-sajten och Gary Friedman säljer en e-book som varje a700-ägare med alla hästar hemma borde överväga att skaffa. Genant billig och bara såååå bra.

Tack för länktipsen! Dyxum kände jag till och har jag redan haft väldig nytta av för att lära mig förstå vad de olika "bokstavskombinationerna" på objektiven innebär. Det är ju en del att "lära om" när man byter system. :eek:) De andra två länkarna var också mycket bra och jag lärde mig saker direkt i ett par artiklar när jag läste dem.

Jisses.. "storebröderna"..Dom dyrkar ju en "Brutus" som gör reklamfilm för Canon....Reklamfilm.!. Smaka på den.Reklamfilm......Och anser sig ändå vara opartisk och totalt neutral.Jojust.. Det är säkert som så.. För ingen i denna tråd där detta avhandlas ifrågasätter ens ett ord....

Samt Han bloggar i Foto ... vilket är husgudsblaskan nr 1 som allllldriig skulle vara partisk samt biast..Nej nej....Och ingen har förmodligen hört talas om ordet "jäv" någonsin i dessa mångsidiga dyrkanstrådar fulla med olyckliga 40D mäniskor som knappt kan sova för deras kamera numera är ""Den där mellankameran som försvann utan prestíge kvar"" ..

Folk funderar på sälja allt dom har för skaffa sig den nya 50D....Fast dom har en bra kamera redan i sina 40D.. Men just.. 40D är hopplöst "ute".. omodern.. totalt ifrånåkt av den nya.. Det går ju bara inte fota med en så prestiglös gamal kamera....Många av Canonfolket påminner en hel del av döttrar 8 - 13 - 22 år.. Där skall det bytas märke vartefter modet går o kommer.. Inte PGA behov.. Nej modet..

Jag tror helt enkelt Sony/minoltafolket håller sig aningen mer jordnära bara..

Tittar man här på Sonydelen så ser man folk med gamla Minoltor som nu är flera modeller gamla undrar om dom ens slitit sina kameror så mycket så det är vits att ens tänka på byta.Samt dom är så nöjda med sina gamla kameror... Inget modenyckande där inte..

Men klart.. Byggs det en kamera som ger bilder liv nu samt om xx antal år förstår man folk inte springer benen av sig för en ny..Medans andra letar den heliga gralen i microskop för att se varenda pixel eller microbrus där är.

Fattar alvarligt talat inte hur stora skärmar dessa har som skall ha så stora bilder att se på så dom ens kan se pixlarna i naturlig storlek. fullstor då menas..Finns det så stora skärmar ens?.??.För att inte tala om fotoalbummen då.. Jisses.. Rena rama affischstorleken . Jadet räcker inte ännu större blir bilderna ju i fotoalbumet.... Hur sjutton ställer man sådana i bokhyllan tro..Hmmm??.

Dessutom bygger ju Canons affärside på att folk skall byta.. Därigenom säljs dom gamla ut beg till nya Canonister som sedan köper nya som sedan säljer märket en gång till vid återvinningen av den gamla igen.. osv osv.. Så blir säljkåren större o större och numera är den jättestor...

Det lustiga är att det är det i dom högre nivåerna det blir surr.....1000D tex har hitils passerat som en svag bris i sensationshysterin..Till o med Nikon D40 är mer omtalad ju i topicarna här o var trotts sin ålder......Skulle inte handlarna testarna lyfta fram 1000d skulle den försvinna obemärkt snudd på....

Så sitter andra användare till andra märken såsom Minolta (sony) och njuter helheten med färgerna som brusar o bubblar i skärmarna med bilderna i naturlig storlek så man kan se helheten.Eller i normalstora fotoalbum....Samt dessa ser prestigen samt glädjen i att deras gamla väl inslitna kamera ännu ger goa färger o livfulla kontraster..
Som sagt.. Aningen mer jordnära det...Så byts det då behovet säger det är dax..

nej jag tror vi beskådar ett oroligt företag som nu gör allt för "blåsa upp trupperna" med så stora fanfarer där går... Sony var nog det sista företaget dom hoppats ta steget in i systemkameradavdelningarnas värld.. Till o med Nikon D90 är det relativt tyst om egentligen..

Föresten..
Kan ni tänka er om en kamerareklamfilmsnubbe som arbetar för Sony skulle blogga i en tidning.. samt skriva upp sonykameror.samtidigt påstå han skriver endast för sig själv..inte för Sony som han filmar för... Ojojoj.. Nikon samt Canonfolket skulle fullkomligt mosa den topicen som handlade om sonys senaste pga jävsituationen som där skulle föreligga...Om kameran var bra eller inte skulle inte ens få höras ut... Jävgrejen skulle rakt av slå ihjäl kameran direkt....

Äsch.. Jordnära smakar bäst.. Dessutom blir fallet inte så tungt då kameramodellerna byts ut då man inte aggerar enbart utifrån modenyckerna samt larvid prestige..Klart billigare samt nyttigare för nattsömnen dessutom..

Flinar glatt....Men klart.. Jag har en Sony.. Det gör en glad ju..
Heja torbjörn vi behöver en som bankar och slår.Men biljournalisterna är bedydligt värre bättre propagandaskrivare för olika märken finns inte. när Bmw släpper sin senaste superteknikspäkkade modell är dom alldeles saliga.När samma bil 5 år senare beg.testas varnar dom för elekroniken.Det är konsumentjournalstik det.Om du läser fotos test av dom 5 semipro.Sår får ju Sony A700 Mycket fina betyg.Även dom övriga får mycket beröm.Skulle inte ha något imot Sony A200 för 3400 kr den modellen räcker långt.Mvh.Bengt

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar