Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dags att börja spekulera - Nya Sony A800

Produkter
(logga in för att koppla)
Eftersom Sony är knäpptysta, kan det komma en riktigt unik kamera, hybrid, analog/digital, A/D-SEVF(Singel-Electr.-View-Finder), troligt namn blir H900.
Första systemkameran med både filmkamare för 35mm film och digital FF bildsensor!
H900 är ändå troligen mycket kompakt, mycket mindre än A900!
Sony can om nån!

Ska sensorn dubbelfunktionera som sensor och filmtryckplatta?
Video oxå? (digitalt alltså, annars blir det stora spolar runt sökaren och lite bökigt handhållet).

Vaa?
Har det redan läckt ut, - sensorn är även tryckplatta för filmen?
Trodde det bara var jag som hade den informationen!

Ingen video, avskalade funktioner, marknadsundersökningar har visat, att de allra flesta fotografer använder sin systemkamera för stillbilder, video är bara kul i början ...

Hybrid konstruktionen, A/D, kan locka de mest inbitna analognördar, att köpa ny systemkamera ...

Med den nya nyheten om långt framtida fortsatt samarbete med CZ så stiger givet nyfikenheten ännu mer på vad som komma skall....

Undrar om inte Sony väntar in ersättaren till Nikon D300. A700 och den kom väl ungefär samtidigt. Jag tror i alla fall att det finns en komunikation dom i mellan. Det ena märket får inte äta upp det andra, vissa skillnader bör finnas, för att söka olika målgrupper, för att göra bästa profit. Bengt.

Undrar om inte Sony väntar in ersättaren till Nikon D300. A700 och den kom väl ungefär samtidigt. Jag tror i alla fall att det finns en komunikation dom i mellan. Det ena märket får inte äta upp det andra, vissa skillnader bör finnas, för att söka olika målgrupper, för att göra bästa profit. Bengt.

Tror samma sak!

Läste på ett ställe att den ska ha en CMOS Xmor-R sensor.Någon som vet vad det innebär.Har funderat att byta system från Nikon till Sony,körde alltid Minolta förr och gillade dom skarpt.Är inte riktigt nöjd med min D90 så väntar spänt på vad Sony ska släppa nu!Så här stod det om sensorn "Actually, the real news about the Sony A800 DSLR camera is the CMOS Xmor-R censor. This thing will revolutionize low light photography. It allows more light to fall on each pixel without moving up to a full frame sensor. Sony's new HDR-XR500V Camcorder also sports this same sensor technology. It's AWESOME!"Där stod oxå 23 AF punkter och 15,2 mp.Inbyggd WiFi.Hoppas den inte blir skamligt dyr bara!

Läste på ett ställe att den ska ha en CMOS Xmor-R sensor.Någon som vet vad det innebär.Har funderat att byta system från Nikon till Sony,körde alltid Minolta förr och gillade dom skarpt.Är inte riktigt nöjd med min D90 så väntar spänt på vad Sony ska släppa nu!Så här stod det om sensorn "Actually, the real news about the Sony A800 DSLR camera is the CMOS Xmor-R censor. This thing will revolutionize low light photography. It allows more light to fall on each pixel without moving up to a full frame sensor. Sony's new HDR-XR500V Camcorder also sports this same sensor technology. It's AWESOME!"Där stod oxå 23 AF punkter och 15,2 mp.Inbyggd WiFi.Hoppas den inte blir skamligt dyr bara!

Du besvarade frågan själv:

It allows more light to fall on each pixel without moving up to a full frame sensor.

Fick ett så kallat ryktes brev i dag, A230-A330-A380 Sony. Men ingenting mer sades får vänta och se. Bengt.

Varje gång jag nästan köpt kameran har rykten börjat florera här. Lär inte bli nån systemkamera än på ett tag verkar det.

Vad är du inte nöjd med på din D90 om man får fråga?
Den överexponerar ständigt...får kompensera -0,7 till -1 oavsett objektiv,mätmetod,Act.dlightning,spelar ingen roll vad man gör,sedan tycker jag som tagits upp i en annan tråd angående D300 att den brusar mer på bas-iso än vad min d60 gjorde.På högre iso är den bättre men just på iso 200 tycker jag inte det är riktigt bra.Jag har varit sugen på Sony länge men har inte kommit till skott då man sitter med så pass mycket objektiv till Nikon.

Jag har varit sugen på Sony länge men har inte kommit till skott då man sitter med så pass mycket objektiv till Nikon.

Jag tycker man ska köpa Sony av rätt skäl, om man gör det så är det bara att handla på en gång. Tänker man inte utnyttja det som Sony är speciella på så tycker jag gott man kan stanna med Canikon och ändå sova gott.

Jag har varit sugen på Sony länge men har inte kommit till skott då man sitter med så pass mycket objektiv till Nikon.

Du kan lugnt fortsätta med Nikon, de tillverkar ganska bra kameror och objektiv.
Det är bara en liten skillnad i högre skärpa, i all Minolta/Sony optik, knappt synbar, men den ser vi, som använder Sony!

A500-A550-Sony

Nya ryktesbrev. A500,A550 på gång. Prat om HD-film, mycke pixlar. Men som sagt, ryktesbrev.

Nya ryktesbrev. A500,A550 på gång. Prat om HD-film, mycke pixlar. Men som sagt, ryktesbrev.

Intressant..Många modeller blir det om det nu ligger någon sanning i det ryktet..men roligt att Sony är på "hugget" och dom lär behöva någon modell som erbjuder filmfunktion nu när "alla" andra mer eller mindre erbjuder modeller med filmfunktion,,många fnyser åt denna funktion men det är helt klart en användbar funktion som samtidigt lär locka många köpare.
Undrar när efterföljaren till A700 kommer..nyfiken på att se vad den kommer att bjuda på.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar