markusnivala
Ny medlem
Någon som är intresserad av att gå ihop och köpa något (dyrt) från MediaMarkt Uppsala?
Sugen på en 24-70/2.8. Köp en du med så blir det 10500/st!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Någon som är intresserad av att gå ihop och köpa något (dyrt) från MediaMarkt Uppsala?
Jag vägrar konsekvent att lämna ut namn när jag köper elektronik. Ofta snackar säljarna om att det behövs för garantin etc. men så är det förstås inte. Hur ska man i så fall göra med presenter?Ber om ursäkt ang felaktigt sagt att medimarkt personal jobbar på provision. Då du jobbar där kan du svara på frågan ang om det går att få kvitto utan namn när man köper kamera / objektiv?
Tjitt, har Mediamarkt 24-70/2.8 för 14.000 som standardpris?
Måste vara version I isåfall.
Tjitt, har Mediamarkt 24-70/2.8 för 14.000 som standardpris?
Måste vara version I isåfall.
Om det inte är så att du gör en tankevurpa.
Med två varor med samma pris blir rabatten 25% på vardera sak. Så 24-70 landar väl på runt 16000:-/st (bra pris iofs, men en bit från 10").
Nikon, Nikon, Nikon!
Konsumentskyddslagen säger ju att man får varan reparerad/utbytt inom 3 år från inköpstillfället om felt orsakats av material eller fabrikationsfel. Hur går detta ihop med garanti som skulle bara gälla för 1.a ägaren ?
Det enda jag inte kommit undan uppgifterna för är då jag köpt tv-apparater. Då har kassapersonalen hävdat att det är ett krav från Radiotjänst. Om det är sant eller ej har jag inte orkat kolla upp.
Nästa gång jag köper en teve ska jag prova att vägra att lämna ut mitt namn. Vi får väl se om försäljaren avstår från att sälja en teve då.
Garantin innebär oftast att säljaren har bevisbördan om man t ex har haft sönder kameran själv istället för att det är ett fel, vid reklamationsrätt måste man däremot själv bevisa att så är fallet, vilket kan vara svårt. Verkligen två helt olika saker vad gäller konsumentskydd.
Butiken får inte sälja en tv utan att ta reda på ditt namn och personnummer. De är enligt lag skyldiga att anmäla dessa uppgifter till Radiotjänst.
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument...ling/Lag-198941-om-finansiering-_sfs-1989-41/
Jag ska nog prova ändå.
Om jag nu ändå ger med mig och uppger ett namn så undrar jag om de kommer att insistera på att få se en legitimation.
Passar även på att ställa en fråga angående Lightroom. Om jag köper EN Lightroom-licens, kan jag ha den installerad på TVÅ datorer hemma?
Ja, men enligt avtalet med Adobe du tecknat får du endast använda på en åt gången.