Annons

Dagens bild...

Produkter
(logga in för att koppla)

Henric_D

Medlem
Vet inte om det finns någon sådan här tråd. Jag tycker att det skulle vara kul med en bild per dag från olika platser runt om i vårat avlånga land.

Dom reglerna som jag vill ha är att bilden inte efterbehandlas något, utan som den blev vid exponeringen. Den som lägger in bild får skriva något om bilden och platsen så vi andra vet (datum också). Motiven kan vara vad som helst och i tråden får man självklart kommentera dom andra biderna men inte klaga.

Hoppas att ni kommer komma med lite bilder, nu börjar jag iaf.

Bilden som skulle visas är ifrån Frykens södra strand i Kil och den är tagen idag den 14/12-07


dsc09351im8.jpg


edit: försöker få bilden synlig...
 
Senast ändrad:
Hehe.. vad lätt det kan vara om man öppnar ögonen lite...

Iallafall Frykens södra strand i Kil taget idag 14/12 2007
 

Bilagor

  • dsc_0935,1.jpg
    dsc_0935,1.jpg
    72.9 KB · Visningar: 621
Jodå, jag är gärna med i den här tråden, (ett kul tema med dagens bild som jag även kör på min privata hemsida)!
Så här kommer en bild tagen idag 071217 kl 16:00 i Eskilstuna över ån mot faktoriholmarna och längre bort syns värmeverkets skorstenar som spyr ut sin rök i den några minusgradiga kalla luften.
 

Bilagor

  • 071217.jpg
    071217.jpg
    41.1 KB · Visningar: 536
petter olsson skrev:
Du får ändra tråden till "Dagens bild för en vecka sedan" om vi analogister ska hinna med, haha.

/petter

Självklart kan ni analogister vara med och lägga upp bilder.

*REGELÄNDRING*

Analoga bilder som scannas in anges med datum då det togs, dock inte äldre bilder än 8 dagar (hinner ni då?).
 
SiU skrev:
Jodå, jag är gärna med i den här tråden, (ett kul tema med dagens bild som jag även kör på min privata hemsida)!
Så här kommer en bild tagen idag 071217 kl 16:00 i Eskilstuna över ån mot faktoriholmarna och längre bort syns värmeverkets skorstenar som spyr ut sin rök i den några minusgradiga kalla luften.

Snyggt, trevligt hoppas det kommer fler bilder.
 
Jag lägger i princip upp en ny bild varje dag i min blogg här på FS. Det finns flera liknande projekt på nätet, här t.ex: http://photojojo.com/content/tutorials/project-365-take-a-photo-a-day/ och även en hel del olika grupper på Flickr.

Mina bilder efterbehandlas aldrig, förutom möjligen att jag "klipper" dem lite.

Vad är det för typ av bilder som du är ute efter? De som lagts upp i tråden hittills har varit av mer generell, avbildande karaktär. Eller spelar det ingen roll?
 
belpit skrev:


Vad är det för typ av bilder som du är ute efter? De som lagts upp i tråden hittills har varit av mer generell, avbildande karaktär. Eller spelar det ingen roll?

Det spelar ingen roll vad motivet är, det kan vara din trädgård, ditt trapphus eller något ifrån din stad/ort där du bor.
 
Vad sägs om att försöka få fart på den här tråden inför det nya året och dokumentera så många dagar som möjligt 2008 i vårt avlånga land??

Tänkte själv börja med Projekt 365 (men det är ju skottår så det blir väl egentligen 366?) på min hemsida, http://www.susajt.se från och med i morgon och kanske kan utmana fler att göra detsamma?

Har du hemsida/blogg eller annat där du lägger upp bilderna så skicka din länk till mig (eller skriv här) så kanske man kan samla ihop och följa några projekt 365 under året.
Gott nytt År på er!
 
SiU skrev:
Vad sägs om att försöka få fart på den här tråden inför det nya året och dokumentera så många dagar som möjligt 2008 i vårt avlånga land??

Tänkte själv börja med Projekt 365 (men det är ju skottår så det blir väl egentligen 366?) på min hemsida, http://www.susajt.se från och med i morgon och kanske kan utmana fler att göra detsamma?

Har du hemsida/blogg eller annat där du lägger upp bilderna så skicka din länk till mig (eller skriv här) så kanske man kan samla ihop och följa några projekt 365 under året.
Gott nytt År på er!

Jag bloggar redan mitt 365-projekt här på FS. :) Började i november, men har haft en liten paus nu vid jul på grund av envis förkylning.
 
Har blvit för lite bilder och för mycket snack i den här tråden...:) Dagens bild skulle det ju vara enligt trådskaparen så här såg årets första dag ut i sörmland i alla fall: 080101
 

Bilagor

  • 080101.jpg
    080101.jpg
    83 KB · Visningar: 299
Henric_D skrev:
Vet inte om det finns någon sådan här tråd. Jag tycker att det skulle vara kul med en bild per dag från olika platser runt om i vårat avlånga land.

Dom reglerna som jag vill ha är att bilden inte efterbehandlas något, utan som den blev vid exponeringen. Den som lägger in bild får skriva något om bilden och platsen så vi andra vet (datum också). Motiven kan vara vad som helst och i tråden får man självklart kommentera dom andra biderna men inte klaga.

Hoppas att ni kommer komma med lite bilder, nu börjar jag iaf.

Bilden som skulle visas är ifrån Frykens södra strand i Kil och den är tagen idag den 14/12-07


dsc09351im8.jpg


edit: försöker få bilden synlig...

Rolig idé! Synd att intresset var så svalt!
 
En bild från i dag utanför vårt köksfönster med hackspetten sittandes på pinnen till vårt fågelbord.
 

Bilagor

  • view nx-080323-1136- copy2.2.jpg
    view nx-080323-1136- copy2.2.jpg
    88.3 KB · Visningar: 115
Dagens bild!

Jag och en god vän till mig var iväg på ett gammalt nedlagt industriområde som vad vi förstått det brukade vara ett vattenverk/reningsverk av något slag.

Själv upplevde jag det mer som ett gammalt mentalinstitut, och vissa förfallna saker som hittades, gamla kontor osv. gav mig nästan kalla kårar.

Här är en av byggnadsfasaderna.
 

Bilagor

  • img_0117 warm.jpg
    img_0117 warm.jpg
    48.4 KB · Visningar: 86
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.