Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D90, D3X och nya objektiv i juni?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hoppas mer på att Nikon sänker priset på D300 när D700 lanseras än att dem släpper en D90. Betalar hellre 11000 för en D300 än 9000 för en D90 för att ta ett exempel.

jresin skrev:
Hoppas mer på att Nikon sänker priset på D300 när D700 lanseras än att dem släpper en D90. Betalar hellre 11000 för en D300 än 9000 för en D90 för att ta ett exempel.

Vi kan ju hoppas, vädertätningen och hastigheten i D300 lockar ju :)
Dock tror jag de vill ha en billigare modell som kan tävla rakt av mot Canon 450D. D300 matchar dom ju vanligtvis mod 40D. D700 skulle matcha 5DmkII. Canon kommer med en ny modell för att matcha D60. Men vi får väl veta om en vecka...

Jag hoppas dock fortfarande mycket mycket mer på uppdateringar av objektiv än nya kameror.

Jag pratade med en stor leverantör idag och de var inbjudna till presskonferens hos Nikon på måndag.

Står i begrepp att köpa ny kamera då jag vuxit ur min D50 så det här är väldigt spännande! Ska blir riktigt kul att se vad Nikon har att presentera

En ny blixt, SB-900, ryktas det om. Vad skulle kunna skilja den från SB-800: vidare utlysning med vidvinklar som 14-24/2.8, högre blixtstyrka, snabbare laddtid, 360 graders vridbarhet eller vad?

Är det inte rätt länge sen Nikon lanserat en ny "bra" blixt... Den som kom när D40 kom är väl ingen direkt höjdare...

jresin skrev:
Är det inte rätt länge sen Nikon lanserat en ny "bra" blixt... Den som kom när D40 kom är väl ingen direkt höjdare...

que?

Testat sb400? Fotomarknadens mest underskattade föremål öht.

Tillräcklig för 97% av alla blixtbilder och sitter på kameran 500% så ofta som en SB800.

Allt tyder på att Nikon senare i dag presenterar fyra nya produkter: Nikon D700, SB-900 samt de två tidigare aviserade PC-objektiven på 45 respektive 85 mm.

Vi tycks få vänta ett tag till på D3X, D90 och nya objektiv som de efterlängtade uppdateringarna av 50/1.4, 85/1.4 och ett nytt 28/1.4 mm.

Även om D700an är jättefin och efterlängtad (alla trodde ju att det skulle komma en "D300FX") så är jag ändå besviken. Jag vill mycket hellre se D90 och uppdaterad fast optik än D700, SB-900 och en massa special-optik. Klart besviken faktiskt. Mest givetvis för att allt det där är utanför min prisklass, och jag redan har en SB-800.

Nikon vägrar tydligen släppa nått nytt innan jag redan köpt AF50/1.4 och AF85/1.8....

JohanAxelsson skrev:
Även om D700an är jättefin och efterlängtad (alla trodde ju att det skulle komma en "D300FX") så är jag ändå besviken. Jag vill mycket hellre se D90 och uppdaterad fast optik än D700, SB-900 och en massa special-optik. Klart besviken faktiskt. Mest givetvis för att allt det där är utanför min prisklass, och jag redan har en SB-800.

Nikon vägrar tydligen släppa nått nytt innan jag redan köpt AF50/1.4 och AF85/1.8....
Då tycker jag du gör övriga världen en tjänst och skaffar nämnda gluggar. Vi är fler som väntar på ny optik. själv har jag tagit mitt ansvar, har föe ca tre veckor sedan inhandlat Nikons 85 1,4 och 180 2,8.

paul innergård skrev:
Då tycker jag du gör övriga världen en tjänst och skaffar nämnda gluggar. Vi är fler som väntar på ny optik. själv har jag tagit mitt ansvar, har föe ca tre veckor sedan inhandlat Nikons 85 1,4 och 180 2,8.

Hahaha, ja, det kanske får bli så, i alla fall halvvägs, dvs en 85/1.8. :)

Måste även ändra mig lite kring SB-900. Reglagen ser mycket bättre ut.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar