lofling
Aktiv medlem
Har du hunnit testa nu? Dela gärna med dig av dina erfarenheter.
Jag håller med!
Ville testa 28-300 på B&H, men de hade inte ett enda exemplar, inte ens demo. Riktigt dåligt!
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har du hunnit testa nu? Dela gärna med dig av dina erfarenheter.
Något nytt om 24-120'at?
Allvarligt? 16.490kr för 85/1,4?
puh, det var svettigt
Jag tror nog att nya 35/1.4 är mer efterlängtad än en uppgradering av 85'anThomas, hur stor marknad tror du ett sådant glas har sett över den totala försäljningen. Det är inte många procent potentiella köpare till fasta glas över huvud taget. En och annan "fantast" eller yrkesfotograf med speciella behov. Ja, jag vet att det finns en hel del "sådana" representerade här, men totalt sett är ett sådant objektiv lika välkommet som en superversion av Porsche för en normalt bilintresserad person. Vill man ha fasta glas som på pappret är super är det väl trots allt Zeiss som gäller.
JB
Jag tror nog att nya 35/1.4 är mer efterlängtad än en uppgradering av 85'an
En smal marknad precis som du säger...
Thomas, hur stor marknad tror du ett sådant glas har sett över den totala försäljningen. Det är inte många procent potentiella köpare till fasta glas över huvud taget. En och annan "fantast" eller yrkesfotograf med speciella behov. Ja, jag vet att det finns en hel del "sådana" representerade här, men totalt sett är ett sådant objektiv lika välkommet som en superversion av Porsche för en normalt bilintresserad person. Vill man ha fasta glas som på pappret är super är det väl trots allt Zeiss som gäller.
JB
Något nytt om 24-120'at?
Mycket intressant. Men varför är bilderna från 70-200 objektivet något ljusare än det andra? Finns det någon rent optisk förklaring till detta mer än det exponeringstekniska.
JB