iSolen.se
Guest
Det hade varit lite kul om man kunde göra så...
Svårt. Det kommer ju inte bättre kameror så ofta ens om man märkeshoppar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det hade varit lite kul om man kunde göra så...
Svårt. Det kommer ju inte bättre kameror så ofta ens om man märkeshoppar.
Det beror väl lite på vad man är ute efter.
Ska man ha en Sony till exempel så är det väl oftast pga en väldigt liten kamera men med mycket bra sensor.
Det blir ändå inte en ny kamera per år.
Stefan, jag vet att du använt Canon innan, och ofta starkt och lojalt försvarat det systemet. Vet också om att du sålt din Canonutrustning, och gått över till Sony, som du (numera) försvarar och promoterar stenhårt. Det är fint att tro mycket på sina egna köp och system, men det skadar inte att ibland tona ner det religiösa. Trist när allt bara skall gå ut på att vara varumärkskrig där man (av osäkerhet på sina egna inköp och val, eller annat psykologiskt behov) hela tiden skall kriga för ”sitt” varumärke, istället för att se lite mera praktiskt och balanserat på det hela.
Vi har redan nog av religiösa och dogmatiska krig i världen. Vi behöver inte fler.
Ingen kamera modell inte ens Nikon är bäst på allt i alla olika foto tillfällen som dyker upp, till och med telefoner passar bättre i bland att använda.
Hoppas Martain att du inte förbiser att det faktiskt är mycket lätt att se religiösa övertoner hos en hel del tråddeltagare från nästan alla förkommande kamera märken, Jag personligen kan tycka att Sony behöver förbättra flera saker, men samtidigt förstå andra att dom ser och tänker på ett annat sätt.
Ingen kamera modell inte ens Nikon är bäst på allt i alla olika foto tillfällen som dyker upp, till och med telefoner passar bättre i bland att använda.
D850 är soklart den bästa kameran just nu, med en brasklapp för att jag har tyvärr inte fått den ännu, men är säker på att jag kommer att tycka likadant när jag får den.
Däremot är använder jag flera olika kameror. Jag använder ofta min Sony RX IV framförallt för att filma med på en stabilistator. Den är förstahandsvalet när jag behöver något litet. Ser fram emot en RX VI.
Sen använder jag mina Gopro och Gopro Session.
Vet flera som valt Sony just pga bättre filmfunktion.
Den verkar vara i topp i alla fall helt klart. Jag har inte ens beställt än men ska fast lär ta ett bra tag innan någon finns tillgänglig verkar det som tyvärr.
Om det är något den inte verkar vara i topp för är det just film. Det har ju också varit Nikons stora svaghet länge sorgligt nog. För trots att jag inte bryr mig så mycket om att filma så vill jag att det ska funka bra när jag väl filmar. Vet flera som valt Sony just pga bättre filmfunktion.
Ja tyvärr verkar Nikon alltid ligga steget efter på film. Fast de flesta ligger steget efter Sony om man ska vara ärlig.
Jag beställde innan release och var på plats 7 på Scandinavian. Men flyttas hela tiden ned pga av att Nikon ger förtur till NPS som kan tränga sig före när som helst, åt skogen.