Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
D800e [problem med brus /mod]
- Trådstartare omidino
- Start datum
Tell
Aktiv medlem
Några tips:
- Skriv nåt mer än bara "D800e" som topic, tråden blir intressantare att ens trycka på då, du lär alltså få flera svar.
- Posta i Nikon-forumet istället.
- En exeempelbild säger mer än tusen ord.
- Har man en D800e och en Nikon 24-70 så har man väl ändå kunskaperna att komma på själv varför bilderna blir korniga o livlösa?
- Skriv nåt mer än bara "D800e" som topic, tråden blir intressantare att ens trycka på då, du lär alltså få flera svar.
- Har man en D800e och en Nikon 24-70 så har man väl ändå kunskaperna att komma på själv varför bilderna blir korniga o livlösa?
omidino
Aktiv medlem
Lite bildexempel är också bra där EXIF-data finns kvar är bra.
Du har inte Auto-ISO aktiverat?
Hej
Nej den är off !! bilderna blir så skarpa så att det blir brus !!
omidino
Aktiv medlem
Några tips:
Du har rätt men mina kunskaper räcker inte till verkar det som !!! jag bifogar en bild !!
skog1s
Aktiv medlem
Du har rätt men mina kunskaper räcker inte till verkar det som !!! jag bifogar en bild !!
Ja gör det, så blir så mycket lättare för alla. Både för dig och dom som vill hjälpa.
Per Hesselgren
Aktiv medlem
Imaging resource
Ta en titt på referens-bilderna på Imaging-resource.com för D800E vid olika ISO och försök hitta ett liknande motiv. Du kanske har fokus-problem. Använder du JPG direkt eller NEF och vilket program?
Hej
Jag har ett problem och det är att mina bilder blir korniga oavsett ISO tal jag använder en D800E plus en Nikon 24-70mm men som sagt bilderna ser korniga och livlösa ut vad kan detta bero på tacksamt för svar.
Mvh
Omid
Ta en titt på referens-bilderna på Imaging-resource.com för D800E vid olika ISO och försök hitta ett liknande motiv. Du kanske har fokus-problem. Använder du JPG direkt eller NEF och vilket program?