Annons

D800e [problem med brus /mod]

Produkter
(logga in för att koppla)

omidino

Aktiv medlem
Hej

Jag har ett problem och det är att mina bilder blir korniga oavsett ISO tal jag använder en D800E plus en Nikon 24-70mm men som sagt bilderna ser korniga och livlösa ut vad kan detta bero på tacksamt för svar.

Mvh
Omid

Några tips:
- Skriv nåt mer än bara "D800e" som topic, tråden blir intressantare att ens trycka på då, du lär alltså få flera svar.
- Posta i Nikon-forumet istället.
- En exeempelbild säger mer än tusen ord.
- Har man en D800e och en Nikon 24-70 så har man väl ändå kunskaperna att komma på själv varför bilderna blir korniga o livlösa?

Lite bildexempel är också bra där EXIF-data finns kvar är bra.

Du har inte Auto-ISO aktiverat?

Några tips:
- Skriv nåt mer än bara "D800e" som topic, tråden blir intressantare att ens trycka på då, du lär alltså få flera svar.
- Posta i Nikon-forumet istället.
- En exeempelbild säger mer än tusen ord.
- Har man en D800e och en Nikon 24-70 så har man väl ändå kunskaperna att komma på själv varför bilderna blir korniga o livlösa?

Du har rätt men mina kunskaper räcker inte till verkar det som !!! :) jag bifogar en bild !!

Imaging resource

Hej

Jag har ett problem och det är att mina bilder blir korniga oavsett ISO tal jag använder en D800E plus en Nikon 24-70mm men som sagt bilderna ser korniga och livlösa ut vad kan detta bero på tacksamt för svar.

Mvh
Omid

Ta en titt på referens-bilderna på Imaging-resource.com för D800E vid olika ISO och försök hitta ett liknande motiv. Du kanske har fokus-problem. Använder du JPG direkt eller NEF och vilket program?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar