bentelkalb
Aktiv medlem
Jag har aldrig påstått att det ska se ballt ut på D4 o 1DX dom köper du för att du behöver en stridsvagn för snabbheten o af och o kanske en viss del batteri tiden däremot att sätta på ett batterigrepp på en D800 det är knappast för batteri tiden för batteriet är riktigt bra o har du bara ett extra batteri ska det mycket till för att det inte ska räcka. Jag skulle aldrig sätta på ett batteri grepp på mina d800 lika lite som jag skulle köpa vinge o kjol till bilen. D800 är en billig kamera i ett semi hus enligt nikon själva. Har du kört med D3x så är det stor skillnad på känslan mellan dom. Inget ont om mitt redskap bra bildkvalitet för ett prisvärt pris men den är inte bäst på allt. En fråga tror du att du kan se skillnad på om bilden är tagen med en Canon 5 d,mark 3Fuji aps-c eller d800 på print i A4 storlek?
Batteritiden är inte den viktigaste faktorn, det är avtryckare och inställningshjul samt greppet, du blir mer flexibel, snabbare och får en mycket mer välbalanserad kamera. Det fyller exakt samma funktion som på en D4 eller 1DX. Är det överflödigt på D800 och D5 så är det ju precis lika överflödigt på flaggskeppen?
Jag förstår att du inte köper ett batterigrepp eftersom din kamera lever på ett stativ. Jag hade skaffat ett även om jag hade haft Canon, eftersom det fyller en funktion. Jag tycker mest du raljerar och idiotförrklarar alla som har batterigrepp. DU påstår också att alla som har D800 eller canon 5D 3 köper snik-kameror, det får stå för dig.
Nej jag tror inte du kan se skillnad på det i A4, inte heller om det är D4 eller 1Dx. Men du har mycket större möjligheter med en D800 än Fuji aps-c Jag skulle fortförande välja D800E framför en D4.