Annons

D80 & SB-800 runt halsen

Produkter
(logga in för att koppla)

yabbah

Aktiv medlem
Hej, jag funderade på en sak när jag var ute på promenad en dag.

När man har en D80 med SB-800 runt halsen och går, så tippar kameran liksom över hela tiden (eftersom blixten väger bly), någon som vet om det finns någon smart lösning för att typ sätta fast remmen i blixten eller dylikt?

MVH
Niklas
 
Förr i världen fanns det någon slags sele med elastiska band som man kunde ha runt bröstet för att fästa kameran i när man gick runt.

Försök bygga något sånt?
 
Batterigrepp funkar. Innan jag hade det gjorde jag helt enkelt så att jag fällde upp blixten så den stod rakt upp och "sköt in den" under remmen på bröstet. Lite svårt att för klara men, prova så fattar du. Kameran hänger runt halsen men snett åt ena sidan, (tippar) då kan du låsa blixten med remmen på den "längre" sidan.
 
sallib skrev:
Batterigrepp funkar. Innan jag hade det gjorde jag helt enkelt så att jag fällde upp blixten så den stod rakt upp och "sköt in den" under remmen på bröstet. Lite svårt att för klara men, prova så fattar du. Kameran hänger runt halsen men snett åt ena sidan, (tippar) då kan du låsa blixten med remmen på den "längre" sidan.

Kanontips, tack. Ska testa det :)

MVH
//Niklas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.