Tror det dröjer något med D7200, har inte hört något än. D7100 har gått ner i förra månaden köpte min för 8490:- för huset, det huset kostade över 10000:- när det kom ut. Men så är det ju alltid att det kommer nya kameror, bäst att köpa det som känns mest prisvärt för stunden. Iaf bättre att vänta ut en ny en tid, än att köpa något som precis kommer ut om man vill spara något.
Om du inte vill köpa begagnat så finns en medelväg att se på Scandinavien Photos begagnadlista. De ger alltid 6 mån garanti vilket är en trygghet, har du närhet till affären så får du testa innan köp. De kan också ha demokameror i sin lista då får du ett 1 års garanti på dessa.
Kanske vil man köpa huset nytt, men titta iaf på objektiv. För dessa får man billigare som begagnade och det är nästa aldrig något egentligt slittage eller att de blir omoderna, jag har ett objektiv som kan vara en 15 år och det fungerar lika bra nu som nytt.
Ett prisexempel på begagnat var att de för någon vecka sedan hade en begagnad D7100 för 6990:- jag la en beställning men fick den inte och köpte då en ny för 8490:-, men den prisskillnaden så tyckte jag det kunde vara OK att ta en ny