wsaar
Aktiv medlem
Japp, blixtshack är bara att glömma, kräver minst en D2Hsberor väll iofs på hur snabbt de tävlande flyttar pjäserna, det gäller att ha en riktig snabb glugg när värstingarna gör en rokad!
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Japp, blixtshack är bara att glömma, kräver minst en D2Hsberor väll iofs på hur snabbt de tävlande flyttar pjäserna, det gäller att ha en riktig snabb glugg när värstingarna gör en rokad!
Nej.Clouseau skrev:
Kan man fota snabbare än 3fps med D70(s) om man ställer ner upplösningen?
Du plåtar inte snabbare men kan plåta längre serier med lägre upplösning.Kan man fota snabbare än 3fps med D70(s) om man ställer ner upplösningen?
Jag tror det är väldigt svårt att använda timing för den sortens bilder, bollen sticker iväg ur bild väldigt snabbt. För den sortens bilder börjar jag hellre ta bilden i, eller strax innan, sparken och hoppas på serietagningen, exempel: http://www.saar.se/fotboll/tyreso_kristianstad/_DSC0242 copy.jpgKan ingen av er Boris eller Magnus ge mig lite tips om hur jag ska få bilder när bollen lämnat foten mellan 40 och 50 cm...
Tajmar de då för att få bilden efter att bollen börjat röra på sig eller mellan uppkastet och tillslaget?För tennisfotografer som vill ha bollen med på bild är det bara tajming som gäller. Antagligen samma för den som vill ha fotbollsspelarens boll med på bilden.
wsaar skrev:
Tajmar de då för att få bilden efter att bollen börjat röra på sig eller mellan uppkastet och tillslaget?
maxzomborszki skrev:
Det är som att köpa en Volvo 740 och bli upprörd över att den inte står sig i ett Indy 500-lopp. Man får skaffa rätt arbetsverktyg helt enkelt.
Visst. Finns det någon galning som lyckas stoppa in ett 1D MarkII-inkråm i ett D70-hus så är han nog säkert glad med de 8,5 bilder per sekund han kan få. Men då har man ett annat verktyg också.tritub skrev:
Hehe, de finns ju dom som stoppar v8r i sina 740 fordon.. alla sätt är bra utom de dåliga!
freshman skrev:
Ett exempel är att köpa en 4.0 glugg och så blir det vinter och mörkt som i en kolkällare då sitter man med skägget i brevlådan och får köra 1600 iso , Superkul. Då det är bättre att satsa på en 2.8 glugg och du vet att den kan du lita på i alla väder. Du kan vara Mattias Klum men är det mörkt och du inte har en 2.8 får du inte fler jobb .Djungelns lag