Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D60 eller D80?

Produkter
(logga in för att koppla)
HAHA, jag vet och jag ber om ursäkt för att jag inte fullföljde det jag lovade.

Jag vill ha d80 och jag tror att det blir d80 men jag vill känna på den innan jag beställer, ska ta mig förbi kameradoktorn imorgon tänkte jag.

Du hade d80 eller hur?

Ja jag har D80 sedan 1,5vecka. Och jag är mkt nöjd.

Köper du på kamera doktorn får du battgrepp på köpet precis som jag fick.

Nu verkar du ha bestämt dig på D80.

Men vilket objektiv blir det??? Blir det 18-200???

Ja det blir nog bra till att börja med.
Efter ett litet tag kommer man på att kamera huset var den billiga grejen i början av fotointresset.
Jag har också nyligen köpt fast 50mm men ej använt den så mycket, testat lite med kort skärpedjup.

Jag vet inte så mycket om D60? Är det samma sensor som D40x eller har den cmos? Om den har cmos kan jag tänka mig att D60 har bättre brusprestanda på högre ISO. I övrigt så skulle jag säga att du borde skaffa en D80, främsta skälet anser jag är autofokusmotorn, eftesom du själv nämner att du vill skaffa 50mm 1.8 och den kräver just autofokusmottorn för att du ska få autofokus. Dessutom saknar D60 den mycket användbara displayen på ovansidan, samt främre inmatningshjul. Kanske smågrejer i mångas ögon, men ändå sådant man uppsakattar som lite mer "erfaren" fotograf.

mvh

Fredrik

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto