Annons

D400 på väg..?

Produkter
(logga in för att koppla)
Lustigt att just kamerabranschen är så hårt drabbat av ivriga webmasters som bara måste "råka" lägga ut info om topphemliga kommande modeller...

Som gänget på Mythbusters säger jag "busted". Men det är nog allmänt känt vid det här laget.
 
Lustigt att just kamerabranschen är så hårt drabbat av ivriga webmasters som bara måste "råka" lägga ut info om topphemliga kommande modeller...

Som gänget på Mythbusters säger jag "busted". Men det är nog allmänt känt vid det här laget.

Topphemliga vet jag inte... D300 börjar faktiskt bli läge att byta ut. Men den nya kommer när den kommer.
 
Samma bild dök upp på http://nikonrumors.com/ där den ganska omgående avslöjades som ett dåligt photoshop-jobb.

Varför är det förresten dags att byta ut en kamera som än så länge saknar konkurrens i sin klass? ;)
 
Jodå, ATT en ersättare till D300 kommer är ju inget hemligt och förmodligen rätt snart. Men just specifikationer brukar Nikon vara väldigt hemliga med in i det sista.
 
hm, pris upp sista mars - rykte, grrr, då hinner man väl inte...

ps. om d300 saknar konkurrens kommer väl dxxx(d400 har bytt namn) att ...

sakna ännu mer konkurrens
förlora sig i utbudet
nåt
 
Börjar bli i behov av att köpa en ny kamera, D300 har nu passerat 140k bilder. Och jag tror jag ska försöka ha is i magen och vänta på ersättaren. Har även denna gång varit smart och lagt undan lite pengar.

Jag hoppas att uppföljaren till D300 har plats för dubbla minneskort, att man kan ladda kameran med IPTC-profiler och att batterigreppet från D300:an passar till den.
 
Ett eller flera av följande skäl:
  1. JPG på ett, RAW på det andra
  2. Backup, dubbel lagring av bilderna
  3. Dubbel minneskapacitet
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.