Annons

D3x FF

Produkter
(logga in för att koppla)
macrobild skrev:
Enligt mina egna iaktagelser och bla även Phil Askey så fungerar camera raw bra, jag har även fujis egen programvara som jag har jämfört med . varför skulle inga av mina programvaror kunna arbeta med fujifilen fullt ut-inte ens fujis egen programvara?
Mikael
Kan du inte bara skicka mig filerna så får vi veta om jag har rätt eller fel.

/Daniel
 
Cyberfoto och Scandinavia har leveranstid okänd för D200, enl. inlägg i internationella fora ser det ut så även i andra länder.
 
Ytterligare rykten som sägs ha sitt ursprung i franska Chasseurs d'Images.

Man förutspår bl.a.

Nikon D300 i juli 2007
Nikon D3 i september 2007

+ ett antal kameror framöver från andra tillverkare.

Läs mer här

ha de
Tomas
 
Vad kommer D3x att kosta

Skall köpa min första DSLR snart och funderar på D3X eller en begangnad D2X. Det kommer ta mig ca ett år att spara ihop slantarna. Har någon hört vad D3X kommer kosta? jag antar 40-60 000kr?
 
matnyttige skrev:
Håller med dig helt. Det är olika för olika personer. För landskapsfotografering borde 1.5 crops-sensorn vara bättre än ff då hörnskärpan är bättre och då man verkligen vill ha skärpedjup så slipper man blända ner lika mycket (och mindre diffraktion),
Vi landskapsfotografer vill ha en så stor sökarbild som möligt. Leksaksformatet APS lämpar sig inte för detta. Tuvärr kostar mellanformat förmycket om man skall gå över till digitalt annars är det ett bättre alternativ. Storformat ser ut att självdö just nu då det enbart finns skannande bakstycken till ett rimligt pris.
 
esbtse skrev:
Vi landskapsfotografer vill ha en så stor sökarbild som möligt. Leksaksformatet APS lämpar sig inte för detta. Tuvärr kostar mellanformat förmycket om man skall gå över till digitalt annars är det ett bättre alternativ. Storformat ser ut att självdö just nu då det enbart finns skannande bakstycken till ett rimligt pris.


Nikons D3 lär väl inte bli så mycket billigare än canons om det är FF.

Annars finns ju sånna här apparater:

http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/Mamiya_ZD_Second.shtml
 
Spännande. jag Hoppas att Canon halkar efter litegrann så dom tar sig i kragen och ger oss fotografer det vi vill ha...

sorry om jag stampar in i erat forum... :)
 
Så trevligt att tråden igen handlar om ev D3. =)

I veckan när min säljkontakt fråga hur många D3 jag vill ha, påpeka han igen, att det ska hända något den 7Aug.

18mp. 1,1x. Knappt 50.000kr men man får väl se....
 
Som jag trodde 18Mpixel
Jobbigt med 50000kr
Måste börja spara direkt
Vad jobbar folk med som har råd med dessa priser? Är det bara jag som är fattig?
 
hailstorm skrev:
Spännande. jag Hoppas att Canon halkar efter litegrann så dom tar sig i kragen och ger oss fotografer det vi vill ha...

sorry om jag stampar in i erat forum... :)

Jaha.... vad skulle det vara? Känsla, talang, bildseende eller....

:cool:

Huhh vilken retsticka jag är... nä godnatt allihop!
 
Euroshots skrev:
Så trevligt att tråden igen handlar om ev D3. =)

I veckan när min säljkontakt fråga hur många D3 jag vill ha, påpeka han igen, att det ska hända något den 7Aug.

18mp. 1,1x. Knappt 50.000kr men man får väl se....

då gäller det att ställa sig på kö med andra ord,
=)
 
Lite ny information berättade ryktena om D3 var på gång nu nån gång i augusti/september till min far han skulle så klart så han ringde till GEfoto (en foto butik på åland) som efter det ringde till nikon som sa att ryktena inte var helt ogrundade. Så man tycker att det borde börja hända nått ganska snart

Mvh/ kevin
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.