hailstorm
Aktiv medlem
froderberg skrev:
Vi har tackat nej till Canons veckolånga bjudsafari i Afrika kring lanseringen av 350D. Det går nog att hitta bilder från den resan i andra fototidningar.
Vi tackade nej till resan till Monaco vid visningen av Nikon D50.
Vi tackar nej till luncher med mera.
Men ibland måste vi tacka ja. Som när nya produkter visas i Sverige (och det bjuds på en macka eller lunch). Jag åkte ner till Paris i höstas för att se på alla prototyper och nya tekniker och för att få möjlighet att intervjua Canons höga chefer. Till skillnad mot mina kollegor på andra tidningar tog jag ett senare plan hem för att hinna med så många intervjuer som möjligt under dagen. En dag vars första punkt var 06.00.
I dagsläget har nog nästan alla kamerafabrikanter varit sura på oss vid något tillfälle. Det blir lite lustigt att vi blir misstänkta för att favorisera Nikon D200 när vi vår test av D50 ansågs för hård av många...
Absolut Magnus... jag vet att ni inte åker på några resor osv... det är kanon.
Jag är övertygad om att du försöker vara objektiv. MEN SOM MÄNNISKA kan du omöjligtvis vara helt objektiv... tyvärr magnus.
OCH jag hoppas inte det var riktat till mig det där sista då jag absolut inte tror att ni favoriserar något märke.