Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D3x FF

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag läste någonstans (minns inte vilken webbsida) att Nikon skulle vara en av huvudsponsorerna till VM i friidrott i Japan som går av stapeln under sista veckan i augusti. Kanske slår Nikon två flugor i en smäll och lanserar D3 i samband med detta?
 
J0£L skrev:
Jag läste någonstans (minns inte vilken webbsida) att Nikon skulle vara en av huvudsponsorerna till VM i friidrott i Japan som går av stapeln under sista veckan i augusti. Kanske slår Nikon två flugor i en smäll och lanserar D3 i samband med detta?

Borde de inte logiskt sett lansera den innan sa att de forsta fotograferna har den under friidrotts VM? Lite som Canon gjorde med mII och fotbolls VM?
 
fredriklindstrom skrev:
Borde de inte logiskt sett lansera den innan sa att de forsta fotograferna har den under friidrotts VM? Lite som Canon gjorde med mII och fotbolls VM?

Det kan ju vara så att ett utvalt antal pressfotografer får tillgång till kameran före VM så att man kan visa upp "skarpa" bilder plåtade med D3 under en ev lansering i samband med tävlingarna.
Troligtvis så står det "D2X" på de kamerorna i så fall...

Jaja, vi får se vad som händer.
 
OM de nu har ett antal D3:eek:r klara till VM så finns det på plats och kan antagligen lånas av vissa akrediterade nikonfotografer. Redan idag funkar det så på vissa arrangemang för de nikonfotografer som räknas som proffs av nikon.

Man behöver ett medlemskap i NPS (Nikon Proffessional Service) bara. För det krävs två hus, D200 och uppåt, samt två proffessionella gluggar. Det är listat vilka gluggar det gäller.

Mvh
Maverick
 
riktigt fett faktiskt..

To become a member:

* Write a letter of introduction to Nikon Professional Services (see address below) on your letterhead (or your company's stationery).
* Tell us about your photography and request an invitation to join.
* You will need to meet the qualifying requirements below after you receive your application.

To qualify:

* NPS Sponsor (existing member to verify that you are a full-time photographer)
* Current Tear Sheets (published within the last 12 months)
* Ownership of a minimum of 2 Nikon Professional Bodies and 3 Nikkor or DX Nikkor lenses
 
Ojdå, mindes lite fel ser jag, två hus, tre andra proffsprodukter enligt nikon sverige samt intyg på yrkesutövning.

/Maverick
 
Re: riktigt fett faktiskt..

harryett skrev:
To become a member:

* Write a letter of introduction to Nikon Professional Services (see address below) on your letterhead (or your company's stationery).
* Tell us about your photography and request an invitation to join.
* You will need to meet the qualifying requirements below after you receive your application.

To qualify:

* NPS Sponsor (existing member to verify that you are a full-time photographer)
* Current Tear Sheets (published within the last 12 months)
* Ownership of a minimum of 2 Nikon Professional Bodies and 3 Nikkor or DX Nikkor lenses
Detta gäller inte i Sverige.


Detta gäller i Sverige:

-- Minst 2 proffshus (registrerade)
-- Minst 3 andra proffsprodukter (registrerade)
-- F-skattsedel, anställningsbevis, presskort, motsv.
-- Bosatt och verksam i Sverige.

http://www.europe-nikon.com/home/sv_SE/local_content/broad/229/1.html
 
haha jo du använder den säkert 100gånger bättre. men kan en hel del har ju min farsa som driver eget ett företag och är yrkesfotograf så.
 
ursäkta om det lät lite som att jag menade att jag tar bättre bilder en dig då jag sa "haha du tar säkert 100gånger bättre bilder" men menade som så att du använder den och är duktigare :p
 
Kevin Eriksson skrev:
ursäkta om det lät lite som att jag menade att jag tar bättre bilder en dig då jag sa "haha du tar säkert 100gånger bättre bilder" men menade som så att du använder den och är duktigare :p

chilla gunilla.. ja bryr mig inte för fem öre..

Med det ja sa (hoppas för guds skull att du kan använda den) Menade jag precis det och inget annat..
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.