hpz
Aktiv medlem
För dig ja, men en del vill både ha den upplösningen och samtidigt kombinera det med en riktigt avancerad autofokus, hyfsat snabb serietagning och ett kamerahus med spegel/slutare som håller väldigt, väldigt länge. Plus finesser som stort batteri och dubbla kortplatser. Hittills har det bara funnits ett svindyrt alternativ för den gruppen köpare.
Visst, jag skulle gärna se en D700x framåt sommaren också, men det har bevisligen funnits en hyfsat bra marknad för Canons 1Ds, trots dess smärtsamma prislapp, och Nikon ger sig nu på det segmentet också. Hoppningsvis med en märkbart lägre prislapp, mer som D3 än som 1Ds.
Jag tror inte D3x så som den presenterats nu inte blir någon storsäljare räknat i antal kameror, men det är nog i så fall inte avsikten heller. Det är en typ av prestigekamera som vissa krävande fotografer vill ha och som kompletterar deras sortiment. Nikon säljer nog inte så många 600/4 heller, men likafullt vill man se en sådan i sortimentet
Min farbror fick vänta 6 månader och hade ett bra gäng före sig i kö hos Nikon på 600/4, vi ska inte underskatta köpkraften ibland