joniz
Aktiv medlem
timofej skrev:
5900 bilder enligt Nikon standard
2000 bilder enligt TIPA standard
Tackar för det!
Då klarar man sig ganska länge med två EN-EL4a då !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
timofej skrev:
5900 bilder enligt Nikon standard
2000 bilder enligt TIPA standard
johan.morck skrev:
Nu finns testbilder uppe på image-resource.com.
http://www.imaging-resource.com/PRODS/D300/D300A7.HTM
Teodorian skrev:
Dessa uppgifter är verkligen teoretiska. Med min D2X fick jag mellan 400-800 bilder per laddning. Uppgivna batterikapaciteten för D2X är 850 eller 2600 bilder (två mätförfaranden). Om jag i snitt fick 600 bilder per laddning med den kameran är det mindre än 25% av det uppmätta värdet 2600. Låt oss vara positiva och säga att D300 i praktiken i snitt ger 25% av det uppgivna värdet 3000 och vi får ett medeltal på 750 bilder/laddning. I bästa fall erhåller vi kanske drygt 1000 bilder på en laddning. För D3 blir det på motsvarande sätt 1175 bilder i snitt per laddning och kanske upp till 1600-1800.
Bouxesa skrev:
Nu tänkte jag gå in lite på ett annat spår om det är ok.
Jag har själv beställt en D300 och eftersom alla verkar vara överens om att kamerorna kommer att dyka upp här snart så undrar jag vad det är för minne man ska köpa. Räcker det med sandisk Extreme III eller ska man köpa IV:an för att få ut allt från kameran (när det gäller seriebildtagning så klart)
// Babbis
Bouxesa skrev:
Nu tänkte jag gå in lite på ett annat spår om det är ok.
Jag har själv beställt en D300 och eftersom alla verkar vara överens om att kamerorna kommer att dyka upp här snart så undrar jag vad det är för minne man ska köpa. Räcker det med sandisk Extreme III eller ska man köpa IV:an för att få ut allt från kameran (när det gäller seriebildtagning så klart)
// Babbis
Beror på hur många bilder i sträck tänkte du ta. Om du kommer att fotografera i RAW har bufferten kapacitet till 18 bilder. Dvs du kan hålla avtryckaren nere under tre sekunder (vid 6 b/s). Om du anser att det räcker kan du välja i princip hur långsamt kort som helst. Om du anser att det är begränsande, satsa på Extreme IV.Bouxesa skrev:Räcker det med sandisk Extreme III eller ska man köpa IV:an för att få ut allt från kameran (när det gäller seriebildtagning så klart)
idiom skrev:
nja inte alla, ett begrånsat antal var det väl